30 Temmuz 2024 Salı

30 Temmuz Salı

Bugün ters tarafımdan kalkmış gibiydim; hayır hayır, terslikler üst üste geldi, benim nevrim döndü anlamında değil demek istediğim. Günlük alışkanlıklarımı rutin sırayla değil, o sırada kafama esen sırayla yaptım, ters akış ondandı.
Sabah mutfağa su içmek için girdiğimde, akşamdan ıslattığım nohudu ocağa koydum, buzluğu açınca gözüme ilişen enginarı, kaç haftadır sebzelikte mahzun duran portakalla pişirmeye başladım, sebzelikte belki lazım olur nöbeti tutan çarliston biberleri biraz yağda çevirdim, üstlerine domates rendeledim, pişirdim.
Oysa sıradan bir günde, bütün bu mutfak faaliyetini sabah egzersizimi ve kahvaltımı yaptıktan sonra yapmaya başlardım.
Mutfak faaliyetimi bitirip, günlük egzersizimi yapıp  kahvaltımı bitirdiğimde, bana öyle geldi ki böyle doğaçlama işe girişmek sonucunda işler daha çabuk bitmişti. 

Storytel'de Alman yazar Ewald Arenz'in romanı Gün Işığının Tadı'nı dinlemeyi bitirdim, ana hikayenin yanı sıra bir çiftlikte yaşanan rutinlerin anlatıldığı bölümler hoşuma gitti. 
Şilili Şair, beklediğimden bir gün önce geldi, şöyle bir karıştırdım, ilk fırsatta okuyacağım.



Sahile inmeyeli 40 günden fazla olmuş, inanılır gibi değil. 
Yaz sıcaklarının bastırması sebep oldu bu garip duruma.
Akşamüstü, esen rüzgarı da karşıma alıp sahile indim, deniz kenarından yürüdüm.
Küçümen Suadiye plajının müdavimleri keyifteydi, yine.
Günün fotoğrafı, deniz ve adalar manzarasını özleyenlere gelsin.

14 yorum:

  1. Fotoğraf çok güzel, fakat sahile inmeyeli kırk gün olmuş şaşırtıcı olsa da ben de kaç gün yazı girmemişim Sevgili Okul Arkadaşım. Ritmimize kavuşacağız sanırım:) Ve ayrıca arada bir rutini bozmak gerçekten iyidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahilden dönerken aklıma geldi, en son ne zaman inmiştim, hatırlayamadım. Eve dönünce saydım, o vakit emin oldum; beni bu sıcak havalar mahvetti Sevgili Okul Arkadaşım. :))

      Sil
  2. bugün benim kafam sıcaktan kazan gibiydi vallahi, pek etkin bir gün geçirmedim. bu yüzden seni çok taktir ettim arkadaşım :)
    sahil de yine güzel, hep güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendimi taktir ettim ve sanırım bugünkü Ekmekcikız yazısını okuyunca için senden bir başka taktir daha alacağım. :))

      Sil
  3. Bu aralar ben de benzer duygular yaşıyorum. Hızla akıp giden zamana ayak uyduramıyor, onca gün nasıl geçmiş diye şaşırıyorum. "En son şu tarihte gelmişsiniz" diyen doktora hayretle bakıyorum.
    "Tereciye tere satmak" gibi düşünmezsiniz, biliyorum; Biberleri birkaç yerinden bıçakla delip kaynayan suya atarak az haşlayıp üstüne sarımsaklı yoğurt dökerek yemek de sıcaklarda iyi gidiyor.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tereciye tere satmak da ne imiş, bilmediğim bir şey öğrettiniz, çok teşekkür ederim Sevgili Makbule Hanım. İlk fırsatta deneyeceğim. :)
      Zaman konusuna girmek istemiyorum, üzüyor bizi.:))

      Sil
  4. Bünye bazen alıştığı rutinin içinde "arkadaş ben bugün şöyle yapmak istiyorum" diyor, seviyorum ben onu. :) Tabii benimki arada işten güçten yogadan vs kaytarmak için oluyor ama yine de 🤪 Dinlemek lazım onu, ya da senin gibi dinlediğini bile fark etmeden ayak uydurup içine girmek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlerde bünyeyi, iç sesi daha iyi dinliyorum, çok da memnun kalıyorum sonuçlarından. :)

      Sil
  5. Ay ay ay tekneciklerin sayısında artışmı olmuş nedir? Nasıl durgun nasıl hoş..
    Arada rutini kırmak insanı dinçleştiriyor, yine bilinen ama uygulanmayan şeyler ;) Uygulanacak inşallah…..
    O yalnız portakalın bir kuzeni de kurumuş zencefil benim narenciyelikte :))) Herşey mevsiminde lafının canlı örneği resmen.. Afiyet olsun, ellerine sağlık 🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın gördüğümüzde çoğu içeride, kızakta filan duruyordu, yaz gelince açılıp saçılmışlar, bence sayıdaki artış görüntüsünün nedeni odur. :)
      Evet C.ciğim, uygulanacak inşallah! Bugünkü İstanbul kaçamağı bana çok iyi geldi doğrusu. :)
      Teşekkür ederim, az zamanda hoş ve çok işler yaptım mutfakta. :))

      Sil
  6. Bazen tersten gitmek faydalıdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, faydalı ve zihin açıcı oldu. :)

      Sil
  7. fotoğraf yine çok güzel ve evet ben de sahile epeydir gitmiyorum. urla sonrası iyice mahalleye kapandım :) uzun mesafe olarak büyükada'ya gittik sadece. yarın antalya'ya gidiyoruz dönüşte bekle beni istanbul diyorum. senin fotoğraflarla ne kadar özlediğimi farkettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Veli'nin şiirini aşırı bozarak, "bizi bu sıcak hava dalgaları mahvetti" demek istedim. :))
      Gerçekten 30 dereceye düştüğünde bile daha çok hareket edebilir oluyorum, şu 32, 34 dereceleri bir atlatsak, kendimizi de şehrimizi de hatırlayacağız. ;)

      Sil

Hoşgeldiniz!