31 Temmuz 2024 Çarşamba

31 Temmuz Çarşamba

Güle güle Temmuz!
Giderayak Genco'yu da götürdün ya... 
... diyecek söz bulamıyorum.
Oysa, Genco Erkal gideceği hiç aklıma gelmeyenlerden, hatta gitmeyeceğini düşündüklerimdendi.

50 yılı geçmiş olmalı, siyah beyaz televizyon yeni yeni yayılıyor, her evde yok. Hafızam beni yanıltmıyorsa, Bursa Yenişehir'de Babasultan Parkındaki kır kahvesi gazino karması açık alandaki televizyonda "Bir Deli'nin Hatıra Defteri"ni seyretmiştim, Genco Erkal tek başına oynuyordu, hayran kalmıştım. Bir de yine televizyonda izlediğim Aslan Asker Şvayk oyunu onunla anılırdı.

Daha sonraki yıllarda onu tiyatro sahnesinde (Kerem Gibi, Yalınayak Sokrates, Ben Bertolt Brecht) bir kaç kez canlı izlemek de unutulmaz anılarımdır.



Bugün,
İstanbul semalarında bir martı,
Uçuyor...

10 yorum:

  1. O kadar üzgünüm ki, hiç ölmeyecek sandıklarımızdandı :(( İyi kimse kalmıyor etrafımızda yavaştan yavaştan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de yaş alıyoruz tabii, biraz da realite bizden önceki neslin kaybını gözlemek. Yine de bu değerlerin kaybı, hüzün veriyor. :((

      Sil
  2. Ben de çok üzüldüm, değerli sanatçılar tek tek gidiyorlar ve yerleri doldurulamıyor..Şanslıyız ki onları izledik, onlardan öğrendik ve mutlu olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten onları izleyebildiğimiz için şanslıyız, Sevgili Komşum. :)

      Sil
  3. Son bölümde durdum, düşündüm bir süre. Kuşların süzülerek uçuşu hep bana ebediyete göçen güzel insanları düşündürür. Genco Erkal gibi...
    Hayatı boyunca ne güzel işler yaptı, ne çok alkış aldı (belki bazıları çok uzaklardaydı, duymadı. ) silinmez izler bıraktı. 86 yaşında bile beyni işlerliğini yitirmemişti.
    Işıklar içinde uyusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, Sevgili Makbule Hanım, huzurla uyusun; fazlasıyla hak etmişti.

      Sil
  4. çok özel bir insan, çok özel bir aydındı. nurlarda yatsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten başka bir cevherdi, özleyeceğiz. :((

      Sil

Hoşgeldiniz!