17 Haziran 2024 Pazartesi

17 Haziran Pazartesi

Bayramın ikinci gününde net şekilde fark ettim, şehrimiz ahalisi akın akın gitmişler, kimseler kalmamış. Mahallede sessizlik var, sokakta futbol oynayan çocuk sesi yok, gelen giden kurye motoru yok.
Öğlene doğru sahile yürüdüm, sanki yağmurlu bir pazar sabahındayız etraf öyle sakin, huzurlu.
Sahile indim, çimlerde mangal yapan yok, tek tük sandalyesini getirmiş oturanlar var, Beltur'da kasa kuyruğu ve dışarıdaki masalarda yer kapma telaşı yok.
Muhtemelen adalar ve diğer denize girilebilen kıyılarda kalabalık vardır, bizim minik Suadiye plajındaki kumlarda denize girenler yayılmıştı.

Sabah önce annemle kahvaltımızı yaptık, dünden bugüne kalan bir kaç bayram tebriği konuşması daha yapıldı. 
O sırada kardeşimle eniştemin gurbetteki kızlarına yapacakları kısa ziyaretin uçak yolculuğunu takip ettim, salimen varışları haberini anneme verdim.
Kaç zamandır bizim sahile inmemiştim, öğlene doğru Suadiye'ye yürüdüm, kahve içtim, eve döndüm.

Şimdi yaz gelip diziler tatile girince, annemin en büyük oyalanma kaynağı kısıtlanmış oldu. Biz de diziler yerine  TRT Belgesel'i izlemeye ağırlık verdik. Orada bir süredir  severek izlediğimiz bir program var, adı  Şehirden Uzakta. 
Anadolu'nun hemen her bölgesindeki  şehirden uzakta genellikle köylerde yaşayanların, çiftçilikle, hayvancılıkla uğraşanların bir yandan gündelik hayatları anlatılırken, diğer yandan program sunucusu Kıvanç Kasabalı onlarla birlikte çalışarak, bir şehirlinin bu farklı yaşama uyum sağlamasının mümkün olup olmadığını denemeye çalışıyor.
Pek çok yönden ilgiyle izliyorum programı. Diyelim ki, tarımla uğraşanlar şehirlere kaçıyor, halbuki ne var hazır iş, çalışsınlar ya gibi düşüncelerin pek de geçerli olmadığını görüyorsunuz, zira tümüyle bedenen çalışmak gerekli, zorlu koşulları alt etmek için çok çalışmak gerekli vb.
Fırsat bulursanız bir kaç bölüm izleyin derim.



Ağaç altı gölgesinden Suadiye plajına ve adalara bakarken,

11 yorum:

  1. Ben de bayılıyorum insan belgesellerine ve bubelgeseli de duydum ama izlemek kısmet olmadı, bak şimdi çok ilgimi çekti :) Şu anda çocuklarla böcekler hakkında bir belgesel izliyorum :) Düşündüm de çocukluğumun tek tv aktivitesi kara şimşek ve belgesellerdi nasıl tv’nin içine düşercesine izlerdim.. Ne güzeldi bak….

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek sen Kara Şimşek neslindensin? :))
      Biz siyah beyaz televizyondan geliyoruz, Dünya Artistik Buz Pateni Şampiyonaları ve Eurovision yarışmaları bizim favorilerdi. :))
      Çocuklarla seyredilen her şey güzel, ben onlarla gittiğim bütün çocuk filmlerini bayılarak seyretmiştim. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bizden ve sizden gidenlerin doluştuğu yerlerde olmayı düşünemiyorum bu durumda. :))

      Sil
  3. Bizde bu sene bazı hastalık sebeplerinden bayramı evde geçirdik. İstanbul'un gelir seviyesi yüksek şehirleri resmen boşalmış ama seviye düşük yerlerde baya kalabalık var yine :( Çok sıcak birde çook. İnsanın burnunu camdan uzatası gelmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geçmişler olsun, şifalar dilerim ve sağlıklı bayramlar olsun. :)
      Ben de haberlerde filan gördüm, scak nedeniyle sahillere akın vardı.
      Sıcak gerçekten, son günlerde esinti var neyse ki. :)

      Sil
  4. Bitmeyen bayram yapmışlar ama benimki daha ziyade Temizlik Bayramı oldu, Antalya'da toparlan, Ankara'da temizlen, bezdim yeminle :)
    Kıvanç Kasabalı'yı çok beğeniyorum, o kadar doğal ve bir o kadar da becerikli, eline iş yakışıyor ve insanlarla ilişkisi çok içten. Sanırım benzer bir alt yapıdan gelme, hep söylüyor, babam berberdi diye, bir emmiyi traş etmişliği bile var bölümlerden birinde :))
    Ankara'ya geldik nefes aldık yahu, neymiş o Antalya :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür Leylakcığımın sesini duydum, umarım bayramın son günü de olsa yerleşmiş ve biraz nefes almışsındır. :)
      Tam da söylediğin gibi, eline iş yakışıyor ve içtenliği ekrana yansıyor, ben de beğeniyorum kendisini. :)
      Oh o zaman, yaşasın Ankara! :)

      Sil
  5. bu belgeseli izleyeyim ben de, sağol önerin için tatlım.
    vallahi dün dönerken sabiha gökçen'de bir ara çığlık atasım geldi, o kadar kalabalıktı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, dün kardeşim ve eniştem de dönüyordu, neredeyse yarım saat inemediler, turladılar; belli ki çok uçak iniyordu.
      Belgesel bölüm bölüm, seç beğen izle valla. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!