24 Eylül 2024 Salı

24 Eylül Salı

Annemi ihtiyaç oldukça götürdüğümüz ve kendisini yıllardır tanıyan iç hastalıkları uzmanı doktorumuz, nazik tavırları ve bilgisi yanı sıra, bize en yakın hastanede çalıştığı için annemin kıymetlisiydi. 
İdi diyorum, iki gün önce bazı ilaçların raporlarını yenilemek gerektiğini hatırlayınca, hastaneyi arayıp randevu almak istedim ve Dr. A. K. beyin ayrıldığını öğrendim. Emekli mi oldu diyorum, haliyle sır vermiyorlar. Neyse ki internetten başka bir hastaneye geçtiğini öğrendim. Hastane Göztepe'de, annem için biraz uzak olur düşüncesiyle yine yakın hastaneden randevu aldım. 
Randevu aldığımız Dr. Y. Ç. daha önce  nerede çalışmış araştırması yaparken, GATA mezunu olduğunu ve orada uzun süre çalıştığını gördüm ve doktorumuzla ilgili haberi anneme verirken bu bilgiyi de ekledim ki teselli olsun.

Gerçekten de bugün efendi bir doktorla tanışmış olduk. Bazı daha genç doktorlar tecrübesizlikten olsa gerek, yaşlı hastalara pek de özen ya da şefkat göstermiyorlar. Doktorumuz, muayene ve rapor işleri bittikten sonra annemi başını okşayarak yolcu etti, içim ısındı.

Hazır gelmişken bir de KKB doktoruna gittik. Geniz akıntısı, kulak tıkanması sorunlarıyla ilgili işlemler yapıldı, ilaç yazıldı.

Doktor işine başlamışken tam olsun dedik, öğleden sonra Aile Hekimi'ne gittik, anneme ve bana grip aşısı yazdırdık ve annemin aşısını yaptırdık. 
Tüm büyüklerimizin sağlıklı bir sonbahar ve kış geçirmelerini dilerim. 



Hastaneden çıktığımızda 12'yi geçiyordu, öğlen tatiline giren Aile Hekimliğini beklerken, zaman geçirmek için sahile götürdü kardeşim bizi. 
Baktık ki Küçükyalı Beltur'a oturabiliriz, denk düştü ve öğlen keyfi yaptık.
Hava oldukça pusluydu, adalar hayal perdesi ardında uzaklara kaçmıştı, o sırada ada vapuru hızla önümüzden geçti, ardından el salladım.

14 yorum:

  1. Yazınızı okurken bazı cümlelerin altını çizmek geçti içimden. Çok benzer duygu ve düşünceler içindeyiz. Ancak bir konuda farklı düşünüyorum; "bazı daha genç doktorların tecrübesizlikten olsa gerek..." diyerek devamı gelen cümleye eklenecek çok şey var ama nezaketinizden cümle yarım kalmış. İnanıyorum ki, özellikle eğitim ve sağlık hizmetlerinde "Gönüllülük ve insan sevgisi esas olmalı.
    Annenize geçmiş olsun. Ne güzel ilgileniyorsunuz.
    Sevgiyle, umutla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hanım,
      Derinden sezişiniz yaşam tecrübenizle birleşince, cümlenin altındaki anlamı okumuşsunuz. Gönüllülük ve insan sevgisi esas olmalı, çok haklısınız. :)
      Teşekkürler, elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. :)
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. Ardından el salladım çok tatlı bir bitiş olmuş.. Sağlıklar dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol C.ciğim. :)
      Vapur tam yol gidiyordu, o kadar hızlı geçiyordu ki görüp, öne doğru ilerleyip, fotoyu çekene dek ancak arkasından el sallamaya yetişebildim. :))

      Sil
  3. geçmiş olsun, şifa olsun canım. doktorlar var olsunlar, zor zamanların süper kahramanları gibi geliyorlar bana da. ama bazılarının insan ilişkileri çok iyi ya, sarılıp öpesim geliyor öylelerini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan zor zamanında yakınlık görünce, karşısındakini kendisiyle empati kurduğunu anlayınca sarılma hissi tam anlamını buluyor.
      İyilerin varlıklarına şükür. :)

      Sil
  4. Anneye geçmiş olsun, büyüklerimize sağlık diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtapcığım ve içtenlikle amin. :)

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun doktorlarımızın kıymetini bilelim onlarsız olmuyor. Benim annemde çok sever doktorları alıştığı kişiye gitmek ister illaki. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlı insanlar alışkanlıklarına bağlı oluyorlar genellikle, bir de anlayış ve kabul görüyorlarsa, onlar için en güzeli. :)
      Teşekkürler sevgili Hülya. :)

      Sil
  6. Geçmiş olsun Sevgili Okul Arkadaşım, sağlıklı sonbahar ve kış dileklerinize katılıyorum. Ve umarım sert bir kış yaşamayız diyorum. Hem sağlık açısından hem de kışın getirdiği zorunlu ısınma giderleri nedeniyle... Sonuçta kendini ekonomi dehası sananların ülkesinde yaşıyoruz, ve saraylarda yaşamak daha zor, giderleri düşününce... biz kullar şükredebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Sevgili Okul Arkadaşım. :)
      Sağlık dileklerinize içtenlikle katılıyorum. Ayrıca her ne kadar kar yağmasını özlemiş olsam da, yumuşak havaya karşı değilim, yeter ki yağmur yağsın. :)
      Sarayda oturmak zor gerçekten, İngiliz kraliyet ailesinin masraflarını karşılamakta zorlandığına dair haberler okuyup duruyoruz. :))

      Sil
  7. Annene çok geçmiş olsun canım. Ben de cumartesiden beri pert durumda yatıyorum, öksürmekten para kazanılsa milyoner olurdum, kesin. Bugün biraz ara verdi öksürük, en azından teneffüs yapıyor arada, o hızla doktora gittim ben de yakındaki bir özel hastaneye. Şahane bir kadın dr ile karşılaştım. Sevda önermişti, önerdiği kadar varmış. Neyse akciğer filmi kan tahlili acil yazdı bekletmemek için, sedim yüksek çıkınca antibiyotik ve antialerjik bişi yazdı yolladı. Sevindim akciğerde sorun olmayınca, cumaya kadar iyileşmeyi umuyorum zira konser biletim var, zaten film biletim iptal olmuştu, o da güme gitmesin arada :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Leylakcığım, asıl sana geçmiş olsun, fena yormuş seni öksürük. :(
      Umarım doktorun verdiği moralle birlikte ilaçlar çabuk fayda eder ve sinemayı kaçırmış olmanın acısını güzel bir konser dinleyerek çıkarırsın. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!