18 Ağustos 2024 Pazar

18 Ağustos Pazar

Öğlene doğru markete gitmiştim, yaşlıca bir beyefendi kasada bir değişim işlemi yapıyordu. 
Ben diğer kasada alışverişimi ödemekle meşguldüm, o esnada konuşmalara ister istemez kulak misafiri oldum. 
Beyefendi kasiyerin sorusu üzerine adını soyadını söyledi, bunu duyan kırklarında bir başka beyefendi heyecanla sordu; Armağan mı dediniz, adınız Armağan mı? 
Bu heyecanlı sorunun devamında bir yerden tanış çıkacaklarını düşünüyordum, yaşlıca bey kısaca evet, dedi geçti. Kırklarındaki bey "benimle birlikte duyduğum bildiğim 4. Armağan oldu" deyiverdi. 
Meğer kişisel tanışıklık heyecanı değil, isimsel aynılık heyecanıymış. 

Bugünün dinlenme zamanlarında ne zamandır aklımda olan, izlemek istediğim Ümit Kıvanç'ın yaptığı Kazım Koyuncu belgeseli Şarkılarla Geçtim Aranızdan'ı izledim. Burada!
Boğazımdan düğüm eksik olmadı, özellikle son bölümde...



Begonvilin çiçeği, o albenili fuşya renkli yapraklar arasında ne kadar zarif ve sade, değil mi?

9 yorum:

  1. insanın içi sızlıyor hep..kazım koyunca çok özel bir adamdı, nurlarda yatsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıllar evvel gülbeyaz adlı dizide de bir iki şarkı söylemişlikleri vardı şevval sam'la, izlemiş miydin?

      Sil
    2. Diziyi duymuş, ancak izlememiştim. Belgeselden sonra ondan da bir kuple izledim, bir ara tümüne baksam dedim. :)
      Gerçekten özel bir adammış, çok erken olmuş gidişi. :(

      Sil
  2. Bazı adlar farklıdır gerçekten. Kişinin seçimiyle olmamıştır ama ya uyar ya uymaz.
    Ne yazık bazı sanatçıların değeri sonradan anlaşılır. Kâzım Koyuncu iyi bir sanatçıydı. Belgesel de özenle hazırlanmış.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsimlerinin insanına uyması konusu gerçekten ilginç olabiliyor bazen.
      Kazım Koyuncu2nun cenaze töreni görüntüleri de var, belgeselin son bölümünde. Özellikle memleketi Hopa'da o kadaar büyük kalabalıklar uğurluyor ki ,...
      Neyse ki ölmeden önce de sevilmiş, sevildiğini bilmiş, sanatçı olarak. :)

      Sil
  3. Kadın olsalar muhabbet katlanır, sonunda telefonlar alınır verilirdi :) Bunlar eminim selamlaşıp ayrıldı. Kuzenimin ilginç bir ismi var, başka kimsede duymadım. Benim kızlık soyadım da Türkiye’de, dolayısıyla dünyada tekti :)) Severim böyle insana özel hissettiren isimleri.
    Ben de 1 adet Bulgar göçmeni Fasülye Hanım tanıdım bu hayatta, ikinciyi bekliyorum :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum sana C.ciğim. :) Bunlar selamlaşmadılar bile neredeyse, yani benim izlediğim enstantanede yaşlıca bey işine baktı, genç olanı adeta kendi kendine konuşmuş gibi oldu. :)
      Fasulye de hoşmuş. )) Balkanlarda çeşitli renkleri de isim olarak veririler; Pembe ve Mavi biliyorum, mesela. :)

      Sil
  4. Ad sanıldığı kadar az değil, bir arkadaşım vardı ve merak etmiştim yaygınlığını, bulmuştum istatistiği ama unutmuştum sayıyı o zaman:) Şimdi Google'dan rica ettim, bana şöyle bir rakam verdi: 12,226 kişiden birinin adı Armağan'mış.:)) Nüfusumuz 85, 372, 377:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de o kadar az bulunan bir isim değil, mesela benim adım çok daha az. :)))

      Sil

Hoşgeldiniz!