14 Ağustos 2024 Çarşamba

14 Ağustos Çarşamba

Zihni Sinir procem uyarınca bugün, dün gitmeyi düşündüğüm, Akasya AVM'ne gittim. 
Yine aylar olmuş Akasya'ya gitmeyeli. Öğlene doğru oradaydım, gayet sakindi, dükkanlar tenhaydı, yaklaşık üç saat sonra evdeydim. Bir kez oturdum, sade kahvemi içtim, kalan zaman yürüyerek, bakınarak, piyasa analizi yaparak (!) geçti. 
Sinema katına çıktım, baktım, ancak çağıran bir film olmadı, sinemayı pas geçtim.

Esasen sinemaya gitmediğim iyi olmuş, öğleden sonra evde çok güzel bir film izledim. Şu sıra MUBİ'de gösterilen Meksikalı yönetmen Michel Franco'nun 2023 tarihli filmi Memory. Filmin adını dilimize hangi aklı evvel bulduysa Hatır olarak çevirmişler. Muhtemelen başka film isimleriyle çakışıyordu, ama bu da hiç olmamış.  
Başrol oyuncuları Jessica Chastain ile Peter Sarsgaard tam anlamıyla döktürüyorlardı. Filmde tek bir şarkı dışında müzik kullanılmamıştı ve kamera bir kaç sahne dışında oyunculara gözlemci gibi uzaktan bakıyordu.
Hüzünlü olmasına rağmen, iyi bir film izlediğim için memnunum. 



Bugünkü metro yolculuğundan, istasyon duvarlarındaki afişlerden iki sergi bilgisi,
Eylül sonundan itibaren İstanbul'da heyecanlı sanat olayları olacak gibi duruyor.
Özellikle Salgado haberine heyecanlandım.

4 yorum:

  1. aaa ne güzel ikisergiymiş , gidelim kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dahası da var, rastladıkça onların afişlerini de çekeceğim. Gidelim evet. :)

      Sil
  2. Filmi ben de izledim, güzeldi gerçekten. Sanırım sen Ceren'in toplantısına katılamayacaksın. Ben Funda ile fırsattan istifade gelmeyi planlıyorum bir aksilik çıkmazsa, keşke sen de olaydın. İş kesinleşirse Zehra'yı falan haberdar edeyim, Şule de gelir İstanbul'da olursa belki. 7 Eylül'e tarihledi gibi, bir gün önce gelelim diye düşünüyoruz, bakalım kısmet. Bu arada konuştuğumuz sağlık sorunu nisbeten yola girdi, 1,5 ay sonra bir kontrol yapılacak. Bugün rahatladım şükür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film güzeldi, hüzünlüydü, yine de umutluydu, sanki. :)
      Maalesef Leylakcığım, tarihler tam ortasından çakıştı, bu defa uzaktan imrenerek bakacağım size. :(
      Tekrar geçmişler olsun canım. <3

      Sil

Hoşgeldiniz!