15 Ağustos 2024 Perşembe

15 Ağustos Perşembe

Bugün oğlumun doğum günü. O şimdi onun doğduğu zaman benim yaşadım yıl yaşında. Oğlumun otuz yaşında olduğu  fikrine alışmam biraz zor olmuştu, ondan sonrası daha kolay geldi. 
Esas olan şu; zaman geçiyor, durdurmanın imkanı yok, kaldı ki gereği de yok.

Anne olma günüm şerefine, sabah biraz eski fotoğraflarla, yazılarla oyalandım. Sonra yazışmalar, mesajlar, derken az önce görüntülü konuştuk, iyi dileklerimi tekrarladım.
Fakülteden beri arkadaşım S.ciğim aradı, "sen şimdi oğlundan uzak biraz hüzünlüsündür" dedi, sesini duymak içimi ısıttı. 
Bunca senenin dostu olarak Sciğim bilir beni, üstelik o da oğlumla aynı senenin çocuğu olan kızından zaman zaman benim gibi uzakta kalıyor, birbirimize teselli verdik.



Bugünkü yol üstü selamım,  Kaşaneler Sokağın Taş Mektep Sokağına  yakın kısmındaki koskocaman dişbudak ağacı.
Böyle uzaktan bakıp dudak bükmeyin, gerçekten asırlık bir ağaç, etrafındaki apartmanlar boyunda ve eminim dile gelse anlatacağı çok şey olacaktır. 



İki gündür elimde İstanbul Sokakları kitabı var, yine.
Her okuyuşumda, sokaklarla bağlantılı olarak yaşanan anılarla zamanda yolculuğa çıkmış hissediyorum.
Dün akşam Ahmet Oktay'ın anlatımından okuduğum Fırın Sokak da bu ağacın yakınlarında bir yerlerde. Eskiden köşesinde fırın olan bir sokakmış, şimdi kendi gitmiş adı kalmış yadigâr...

17 yorum:

  1. İyi ki doğmuş oğlunun :) Nice güzel yaşları, yılları olsun. 🙏🏻🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Elifciğim, çok teşekkür ederiz. :)

      Sil
    2. "Oğluşun" o. Bi gider misin litfin ya otokorekt. 😂

      Sil
  2. Nice birlikte kutlayacağınız doğum günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım denk düşer ve birlikte kutlarız, olmazsa da canları sağolsun. :)

      Sil
  3. Anneliğinin yıldönümü ve oğlunun yeni yaşı kutlu olsun, hep huzurlu ve sağlıklı olun sevdiklerinizle. Dün de benim gelin kızçemin doğum günüydü, Umut'un bol bol oynadığı bir kutlama yaptık hem doğum günü, hem dedenin iyileşmesi şerefine. Çok yaşasınlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, sizin kızçeniz de aslan yavrusu demek. :))
      Sağlıklı günleri olsun, mutlulukla yaşasınlar tüm yavrularımız. :)

      Sil
  4. mutlu yaşları olsun oğluşun, sağlıkla, başarıyla dolu, sevdikleriyle sarmalanmış şekilde yaşayacağı. iyi ki doğurmuşsun şekerparem. hep güzel günlerini gör evlatlarının

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulem, çok teşekkür ederiz. <3
      Evet, iyi ki doğurmuşum, doğurmuşuz yavrularımızı. :)

      Sil
  5. Çocuklar uzakta olsalar da kökleri yuvalarında.
    Köklü ağaçlar gibi sağlam bassınlar, sağlıklı ve mutlu olsunlar.
    Nice yıllara hep aynı güzel bağlarla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hanım,
      Güzel sözleriniz ve dilekleriniz için yürekten teşekkür ederim.
      Sevgiler. :)

      Sil
  6. Oğlunuza sağlık başarı dolu mutlu seneler. Dün kızlarla çocuklarımızın yaşını konuşmuştuk. En büyük benim kızım 42 yaşında ben 65 diyorum ki onlar sayı sadece içinde hatıralar , yaşanmışlıklar , değişimler onları hatırlatan fotoğraf ve videolar. Hiç bir şey aynı değil biz aynı biz miyiz dhem değiştik hem aynı. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayılar sadece bir hatırlatma ya da bir tür oyun gibi. Esas olan yaşamın anlamlı şekilde devamı. Yoksa, her an değişim var, aynı olmak aynı kalmak imkansız.
      Sevgiler. :)

      Sil
  7. Nice güzel sağlık yaşları olsun oğluşunuzun. Hülya

    YanıtlaSil
  8. Nice güzel yılları olsun oğlunun sevgili Sevin'ciğim, iyi ki doğmuş.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!