3 Temmuz 2024 Çarşamba

3 Temmuz Çarşamba

Dün gece 11'e doğru telefonuma bir mesaj geldi. Tam herkesin maç seyrettiği saatti, yakın biri olmalı diye düşündüm. Değilmiş, apartmandaki komşulardan birisiymiş mesajı atan. 
Hani dersiniz, acil bir şey oldu, telefon ederek rahatsızlık vermemek için mesaj atmış olabilir. O da değilmiş, başka bir komşu hakkında bana daha önce yine gecenin bir vakti telefon ederek yaptığı şikayetin benzerini tekrarlıyor ve o konuda konuştunuz mu diyor. 

Konuyu anlatıp uzatmayacağım, sadece bir komşunun diğerine o konuyu gerçekten merak ediyorsa,  "neden böyle?" diye rahatlıkla sorabileceği bir mevzuu. Doğrudan kendisi sormak yerine sanki sınıf başkanına şikayet eder gibi bana söylüyor ve benim diğer komşuyla konuşup, hııı bak yoksa fena olur diye parmak sallamamı istiyor.
Hiiç cevap vermedim, görmezden geldim, sabah uygun bir vakitte cevap yazdım, burada değildim konuşamadım, siz haberleştiniz mi diye sordum.
Hayır, haberleşmemiş ancak yine şöyle şöyle yapmışlar da onu bana söylemek için yazmış. Mecburen yine cevap verdim, sıkıntınızı anlıyorum, keşke bu durumu doğrudan komşularımıza sorsanız, daha iyi olurdu yazdım. 

Bu cevap üzerine bana kızdı sanırım, konu apartmanın ortak çıkarlarını ilgilendiriyormuş, apartman toplantısında konuşulup karar bağlanması gerekirmiş. 
E iyi ya, son üç toplantıya katılmadınız bir zahmet katılıp derdinizi anlatın demedim, onun yerine "iyi düşünmüşsünüz, en uygun olanı konuyu birlikte konuşmak, acil bir durum olursa da apartman grubuna yazmak" dedim. Öyle ya, apartman bahçesinde kedi besleyen komşulara kızıp gruptan çıkan da kendisiydi, yeniden girsin yazsın derdini.

Başkalarının zamanını ve enerjisini çalan insanlar benden uzak dursun, yeter.
Üstelik apartman bahçesinde, yolda filan görüp selam vermeyen ve günün birinde çıkarına gelince gecenin bir vakti çok samimiymişiz gibi arayıp mesaj atanlar iyice uzak dursun.



Bir mağaza vitrini, Karlovy Vary'den, üstteki mağaza ismini sildim, bir Alman markasıymış,
Diyeceğim şu, Prag'da da vitrinler gayet sade ve adeta bizim 70'li 80'li yılların havasında,
Hani nerdeyse bize demode gelecek vitrin düzenlemeleri yapıyorlar, bana ilginç geldi.

2 yorum:

  1. "Başkalarının zamanını ve enerjisini çalan insanlar benden uzak dursun, yeter." cümlesinin altına imzmaı atarım. Lütfen yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten, hem de büyük harflerle; lütfen yani! :)

      Sil

Hoşgeldiniz!