Üç gün önce Bodrum'dan dönerken havaalanının yolcu çıkış kapılarının bulunduğu alandaki içecek dolaplarının birinden su satın almaya kalkıştım.
Benden önce içecek alan kişi işlemini tamamladı, ben de bir küçük şişe su için seçimimi yaptım, kredi kartıyla ödedim ve fakat su şişesini teslim kutucuğuna getirin kol boşa çalıştı ve şişe gelmedi. Haydi bakalım!
Bu arada uçak vaktini beklerken, yürüyüş yapma bahanesiyle, yolcu bekleme salonundaki yeme içme mekanlarını dolaşmış ve çay, kahve, su nerede kaç paraya satılıyor incelemiştim. Kapıların yakınındaki içecek dolaplarındaki fiyatlar en makulüydü.
O sırada yolcuların uçağa alınma anonsu yapıldı, insanlar kapıya gitmeye başladı.
Uçakta pahalı su içeceğime bir kez daha denemeye karar verdim ve salonun diğer tarafındaki içecek dolabına gittim. Bu defa sorun çıkmadan su şişesine ulaştım ve suyumu içtim.
Fakat diğer yandan bu alet insanları böyle kandırıyor mu, ne bu saçmalık diyerek kızmaya başlamıştım. O sırada içecek dolabının camına yapıştırılmış bir telefon numarası gördüm, "Arıza anında lütfen aşağıdaki numara ile irtibata geçiniz yazıyordu. Numarayı kaydettim ve uçağa binmek üzere son yolcularla kapıdan çıktım.
Uçakta yerime oturunca, "dur şunları arayayım bir yol" dedim, numarayı çevirdim ve iki çalıştan sonra açılan telefondaki kişiye olanı anlattım. Görevli, "şu anda neredesiniz, hemen alamadığınız suyu gönderiyorum" dedi. Uçaktayım, buraya ulaşma imkanınız yok sanırım dedim. Görevli "kredi kartınızı kontrol edin, arıza olunca bazen çekim yapılıyor, bazen yapılmıyor, para alınmış olursa İBAN gönderirsiniz iade ederiz" dedi. Pek inanmadım, ama o an yapacak başka şey olmadığı için, peki, teşekkür ederim dedim, telefonu kapattım.
Bugün kredi kartını kontrol ettiğimde paranın iki kez çekildiğini gördüm, daha önce konuştuğum numarayı aradım. Karşıma çıkan görevliye durumu özetledim, İBAN'ı nasıl göndereyim dedim. "Nasıl isterseniz, mesajla olabilir" cevabını aldım. Yine, pek de inanmadan hesap numarası gönderdim.
Vee sadece beş dakika sonra bankadan "hesabınıza para yattı" mesajı geliverdi.
Gelen ve bu konuşmalara konu olan para 35 TL, önemli değil denebilir. Ancak bence paranın azlığı çokluğu değil sorunun karşılanma biçimi ve çözümü önemli.
Balkondan komşu saksılardaki çiçeklerle güzel bir hafta sonu diliyorum.
For all mankind’da bir sahne vardı, fizikçi bir kız negatif basınç uyguluyor makineye :)) O aklıma geldi..
YanıtlaSilAyy! Bileydim fizikçi oğluma sorardım. :)))
SilNeyse, sorun çözüldü kibar yoldan. :)
Bu dönemki sınıfımın hemen karşısında otomat var ve çocuklar her teneffüste kâh omuz atarak, kâh haydi hep beraber diye iki-üç kişi öne arkaya sallayarak ne takıldıysa alıyorlar. 😂
YanıtlaSilNeden takılır? Takılıyorsa neden böyle yapılır o makineler?
SilBizim metro istasyonlarındaki İBB'nin su otomatlarını tekmeleyen tokatlayan görmedim şimdiye dek. Demek ki çalışabilenleri de var. :))
ben de küçükçekmece istasyonundaki otomatı kullanıyorum genelde. bir seferinde bana da kelek attı su verirken ama kartımdan çekmedi gerçekten, kontrol ettim daha sonra :)
YanıtlaSilDemek ki her zaman garantili değil bu aletler, şansa artık... :))
Sil