17 Mayıs 2024 Cuma

17 Mayıs Cuma

Barabar'ın dinlemeyi sevdiğim türkülerinden birinin ilk cümlesini söyleyesim var, Aman offff, of of offf!
Amann offf of of off, dün geceden yine uykusuzum, saat 4'e kadar ne yaptıysam uykuya dalamadım zira. Sabah 7'de uyandım ve neyse 9'a kadar biraz daha uyudum. Beş saat uykuyla yine iyi idare ettim günü.
Yazıya da böyle başlanmaz ya biz bizeyiz, buraya yazmayacağım da nereye yazacağım?

Bu hafta pazarın renkleri daha da çoğalmış, çilek ve yeni dünyaya erik ve kiraz da eklenmiş. Sebzeler zaten yaz kış aynı minval üzre gidiyor, enginar iyice boldu, kuşkonmaz ucuzlamış.
Kardeşimle konuşuyorduk, internet üzerinden "köyden, çiftlikten" başlıkları altında "organik, doğal" ürün pazarlayanlar bu sene fiyatları abartılı şekilde artırdılar, kararına vardık. Belki de ne fiyat koysak satılıyor diye düşünüyorlar, ya da pazar fiyatlarının farkında olmayan bir kesim bu şekilde alış veriş yapmayı marifet sayıyorlar.
Bu arada yine kardeşimin gönderdiği bir videodan öğrendim ki "enginar soyuculuk" diye bir meslek varmış ve yılın yaklaşık 6 ayında bu işi yapıp iyi para kazanıyorlarmış.



Kaktüs ve çiçeği iki ayrı uçta yer alan iki kavram sanki,
Kaktüs ne kadar dikenli olursa çiçeği o kadar güzel oluyor.

4 yorum:

  1. Bence de insanlar yapıyor, kim hangi fiyata olursa satıyor, denetleme asla yok. Geçen hafta aradığım bir ürünü (aynı model aynı malzeme) bir yerde 25 TL ye buldum, 50 metre ilerisinde ise 50 TL 'ye buldum. ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dengesiz ve ölçüsüz bir fiyatlandırma var. Liberal ekonomicilerin gözleri mutluluktan yaşarıyor olmalı...

      Sil
  2. erik ve çilek, daha bugün diyordum anneme, ne şahane iki meyve değil mi? renkleri ayrı tadları ayrı güzel :) ben de iki haftadır pazardan başka meyve almıyorum, ikisi yetiyor bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeni dünyayı da severim, mevsimi kısa zaten, iki kere yesem kârdır. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!