6 Nisan 2024 Cumartesi

6 Nisan Cumartesi

Geçenlerde İş Sanat'ın konser programına bakarken "Barabar" konseri duyurusu gördüm, üstelik bu defa konser  "Hep Barabar" olacaktı, zira Demet Evgar konuk sanatçı idi.
Bilet var mı diye bakmadan önce kardeşime ve kızıma sordum. Kardeşim yan çizdi, kızım olur dedi. Gel gelelim, bilet almak çok zor oldu, önce sayfa açılmadı, sonra istediğim grupta bilet bulamadım, tam vaz geçecekken eğrisi doğrusuna denk geldi ve iki bilet alıverdim.
Konserden önceki gün kızım başka programının çıktığını söyledi, eh ne yapalım tercih meselesi. Bir arkadaşımla giderim düşüncesiyle, bu konser kaçmaz diyecek ihtimalleri gözden geçirdim ve ilk teklif ettiğim kişi olan canım  Şulem "tabii gelirim" deyince, kısa yoldan çözüme ulaşmış oldum.

Dün akşamüstü konserin yapılacağı Levent İş Kuleleri'ne geçmek üzere, Marmaray Ayrılık Çeşmesi istasyonunda tünelden hemen önceki tabelanın önünde buluştuk ve sohbet muhabbet yola revan olduk.
Levent'te çarşı içinde ufak bir tur attıktan sonra, konser öncesi karnımızı doyurduk. On dakikalık bir yürüyüşle İş Kuleleri'ne ulaştık, orada da çay içip yanında ağzımızı tatlandırdık. İşte şimdi konsere çok hazırız, yerimizi alabiliriz.

İlk kez pandemide yine İş Sanat'ta  yapılan konserlerini youtube üzerinden gördüğümde hayran kaldığım grubu ve  çıkan albümlerini severek izliyorum. Grubun solist ve bas gitarcısının aslında tiyatrocu olmaları müzikle de aynı ciddiyetle ilgilenmelerine engel olmuyor. Hatta sahne performanslarına -özellikle solist Taner Ölmez'in- katkı sağlıyor. Türkülerin sözleri solistin sahnedeki duruşu ve tavrı sayesinde canlanıyor, adeta sahneyi kaplıyor.
Bu defa Demet Evgar da dört beş şarkıda gruba katılıp, güzel sesi ve şarkılarıyla bizi mest etti.
Biz de bazen yerimizde oynayarak, bazen el çırparak ve çoğunlukla birlikte söyleyerek Güzellikler Defteri'nde Şulemin de anlattığı gibi, konserin tadını çıkardık.


Konserden bir kaç an, bir kaç anı...

17 yorum:

  1. ne güzel oldu, ne iyi ettik de gittik :) konserin ilk dakikasından itibaren ağzım kulaklarımdaydı vallahi. şahaneydiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çak bi beşlik Şulem, gerçekten iyi ki geldin ve tadını çıkardık. :)

      Sil
  2. Ben grubu hiç dinlememiştim, bu sabah senin yazını okuyunca Şule, fotoğrafı tıklayıp ilk kez dinlemiş oldum ki o şarkıyı da pek severim. Artık bir Barabar fanıyım:) Şimdi Sevgili Okul Arkadaşımın seçtiği şarkıyı dinleyeceğim ki onu da pek severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm türküleri beğeneceğine eminim buraneroscuğum. türküler, severek okuyan insanların elinde daha bir güzelleşiyorlar bence :)

      Sil
    2. Bu noktada kendime haklı bir aferin diyorum, zira BARABAR'ı en başından beri izliyorum, dinliyorum.
      O nedenle ulaşabileceğim bir konser çıkınca çok mutlu oldum, iyi ki kaçırmadık. :)

      Sil
  3. Ay ne iyi etmişsiniz, siz gezince ben de kendi kendime mutlu oluyorum burada. :) Yalnız "Ayrılık Çeşmesi İstasyonu" nedir yaaaa? Nasıl bir psikolojiyle, ne düşünerek konulmuş ki bu isim, çok acayip. Üstüne yazılır, üşenmeyen bi yazar olursa. 🤪

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerim elif, sen daha çok istanbul'a gelmelisin bence ki birlikte mutlu olalım :) ayrılık çeşmesi adı romantik bir andan gelmiyor. osmanlı ordusu sefere çıkarken buradan uğurlanırmış, ondan :) askerler buradan yola çıkar, bağdat caddesinden ilerleyerek doğu seferlerine yollanırlarmış. gerçi asker uğurlamak deyince sevdiğinden ayrılan kadınlar, oğullarını askere yollayan ana-babalar geldi aklıma şimdi de...

      Sil
    2. Elifciğim, şimdiki haline bakınca insan gözünde canlandıramıyor, ancak Ayrılık Çeşmesi eskiden çayırlık kocaman bir alanmış ve orada gerçekten bir çeşme var.
      Bknz. ansiklopedik bilgi:
      https://tr.wikipedia.org/wiki/Ayr%C4%B1l%C4%B1k_%C3%87e%C5%9Fmesi
      Şulemin ddiği gibi, bekliyoruz şekerim, gel, gezelim, görelim. :)

      Sil
    3. Ay ne güzel bilgilermiş. :) Gleceğimdir inşallah. :)

      Sil
  4. böyle bir grup olduğunu hiç bilmiyordum. sayenizde öğrenmiş bulundum. biraz da youtube'da karıştırınca solistin Taner Ölmez, Serkan Keskin'nin de bas gitar çaldığını öğrendim. ağzım açık kaldı vallahi. bir dahaki İstanbul gelişimde umarım denk getirir de dinlerim bu grubu. ne iyi etmişsiniz de gitmişsiniz. keyfiniz bol olsun. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süredir peşlerindeydim komşucuğum, yakalayınca kaçırmadığım iyi oldu, mutlu olduk. :)
      Sen gel, buluruz yine. :)

      Sil
  5. Hiç planda yokken arkadaşınızla çok güzel bir anı olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Bu grubu duymuştum fakat hiç dinlememiştim. Ne iyi yapmışsınız da gitmişsiniz. Eğrisi doğrusuna uydu sözü çok hoşuma gitti, bana da çok olur ve ifade edemezdim, bundan sonra nasıl söyleyeceğimi biliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Eğrisi doğrusuna denk geldi" sözünü bizden önceki nesil meslektaşlardan öğrenmiştim, ben de çok severim Joe'cuğum. :)
      Önümüz yaz, artık konserler açık hava mekanlarında olur, gidelim birlikte. :)

      Sil
  7. Keyfiniz, buluşmalarınız bol olsun:) Grubu ben de tanımıyorum, öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman, bugünkü yazıdaki başka bir türküyü de seveceksin Sezerciğim. :)
      Sevgiler.

      Sil

Hoşgeldiniz!