29 Nisan 2024 Pazartesi

29 Nisan Pazartesi

Bugün yağmur yoktu, bir iki serpiştirdi geçti.
Artık hava ısındı düşüncesiyle geçen hafta kışlık mont, yağmurluk vb. eşyalarımın bazısını yıkamış kaldırmış, bazısını kuru temizlemeye vermiştim.
Öğlene doğru dışarı çıkarken hem kazak giydim, hem yağmurluk. İyi ki kazak giymişim, ancak ısındım. Aslında bugünkü de Nisan havasıydı, ancak ay biraz tersinden yaşandı, başında sıcak denecek kadar ılık, sonunda soğuk denecek kadar serin.

Geçende sevgili Z.cığım Çalınan Dikkat kitabı hakkında Murathan Mungan ve Deniz Yüce Başarır'ın konuştukları bir podcast linki göndermişti. Bu sabah o konuşmayı dinledim, severek okuduğum ve çok yararlandığım kitabı tekrar hatırlamış oldum.
Kitabı okuyanlar için söyleşinin linkini buraya bırakayım.



Günün kahvesini içerken hatırladım, 2018'de -bundan 6 yıl önce- bir kaç arkadaşımla birlikte bir Küba gezisine katılmıştık.
Gezinin fotoğraflarını buldum, biraz karıştırdım, anıları tazeledim; yukarıdaki kahve fincanı tam bugünün tarihini taşıyor, 29 Nisan 2018.
Havana'dan Vinales vadisine giderken yolda verilen molada kimimiz kahve, kimimiz şeker kamışı suyu içmiştik, kimimiz de benim gibi kahvenin yanında lezzet versin diye bir parça şeker kamışı kemirmiştik. 
Hey gidi günler, hey gidi anılar...

6 yorum:

  1. Hah beklemek gerekiyormuş izin çıktı, galiba pasaport kontrolü uzun sürdü. Küba deyince, o yolculuktan bana da kısmet olan kırmızı bir kolyem var :))) Buralar ısındı artık, daha da soğumaz, şu an ter döküyorum bilgisayar başında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzak yola gidince bekleme uzun sürüyor demek. :)))
      Yaa evet, bir sürü doğal malzemeden ufacık şeyler yapıyorlardı ve çok güzellerdi. :)

      Sil
  2. ah Küba...Ben de ne çok istiyorum gidip görmeyi. Kısmet bakalım ne zaman :)
    Ben bugün dondum vallahi evde. şu anda da çorap, hırka falan şeklinde oturuyorum evde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kısmet olsun Şulem, gerçekten farklı bir dünya orası, artık yavaş yavaş "global" dünyaya yaklaşsa bile... :)

      Sil
  3. çok mutlu oldum burada bağlantıyı görünce :) şeker kamışıyla kahveyi birlikte çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyleşiyi zevkle dinledim, teşekkür ederim. :)
      Şeker kamışı lezzetliydi, fazla şekerli değildi tadı. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!