27 Nisan 2024 Cumartesi

27 Nisan Cumartesi

Sonunda sevgili poyraz rüzgarımıza kavuştuk, bugün gayet kuvvetliydi,  havadaki tozları savurdu, götürdü, rahat nefes alabildik.

Bugün annemin yardımcısının izin günü, öğleden sonra annemde yemek (brokoli çorbası ve pırasa mücveri) yaptım. 
Bu kış sebzelerinin sonuna geldik artık, veda niteliğindeydi bugünkü menü.

Akşamüstü Kuş Uçuşu'nun 3. sezonunun yarısını geçtim. Artık televizyon dünyasının entrikalarının da suyu çıktı, yeni bir sezon olursa izleyeceğimi düşünmüyorum.



Kadıköy çarşısındaki Surp Takavor Ermeni Kilisesi, yapım tarihi 1722, 
Tam kavşak noktasındaki binanın duvarlarının her gün önünden geçen binlerce insanın kaçı kafasını kaldırır ve zarif çan kulesini görür acaba?

8 yorum:

  1. o kadar çok koşturmaca içindeyiz ki. etrafımızda olan şeylerden habersiz kalıyoruz. eminim bir çok insan çan çulesinden habersizdir. kendimde bile bazen defalarca kez geçtiğim bir yerde daha önce hiç fark etmediğim bir yapının farkına çok sonradan varabiliyorum. garip bi şey insan olmak. hele bu devirde. sürekli koşarken nereye koştuğumuzu bile unutuyoruz çoğu zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük şehirlerin, özellikle İstanbul'un çok hızlı tempoları var, sürekli koşturan bir yerlere yetişmeye çalışan insanlar. Öyle bir an geliyor ki, hiç aceleniz olmasa bile çevredeki tempoya kapılıp gidiyor insan.
      Şimdilerde bilinçli olarak yavaşlayıp, her gün geçtiğim yerlerdeki ayrıntılara daha çok dikkat etmeye çalışıyorum. :)

      Sil
  2. Pırasaya veda etmek istemiyorum :)
    Bugün kayınpederin mezarına uğradım, arka tarafta aynen buna benzeyen bir çan kulesi ilk defa dikkatimi çekti ve çok benzer şeyleri düşündüm, yüzyıldır orada olan ve önünden geçip gittiğimiz bazı binalara işimiz düşmese farkına bile varmıyoruz.. Çok tuhaf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırasaya şimdilik veda ediyoruz, zira oldukça yumuşak hale geldiler. yakında yaz pırasası çıkar yeniden C.ciğim. Bu sıra taze soğan ve taze sarımsak bolluğu var buralarda. Ohh, kokulu kokulu! :)))

      Sil
  3. Aaaa sizi beklerken girip yine(!) yanlışlıkla bir ayine denk geldiğim, sonra da ayıp olmasın diye ayin bitene kadar çıkamadığım kilise 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası mıydı!? :))
      Kiliseyle ilgili bilgi ararken okudum, birisi de senin gibi ayine denk geldiğini, görevlilerin pek nazik davrandığını ve huzurla dinlediğini yazmış. :)

      Sil
    2. Evet evet beni bir görevli almıştı zaten içeri. :) Ama papaz efendi (böyle mi deniyor bilmiyorum ki) cemaatin yanına inip elindeki koca haçı öptürmeye başlayınca aaaah demiştim napcam şimdi. 😂 Ama adam kim var kim yok öyle iyi biliyordu ki herhalde bana bakmadan önümden geçip gitti. tabii sırt çantamla bankın ucuna her an gidecekmiş gibi oturup şaşkın ve gülümseyerek izlediğim için de anlamış olması muhtemel. (Bizimla deyılsın)

      Sil
    3. elifin istanbul maceraları :)

      Sil

Hoşgeldiniz!