26 Nisan 2024 Cuma

26 Nisan Cuma

Günün standart "pazara gittim, bahar sebze meyveleri ışıl ışıldı" bıdı bıdılarını hemen geçiyorum, öyleydi.
Pazara ikinci gidişimde -pamuklu tayt bakacaktım- yol ortasında bir öksürük tuttu beni, el aman!  Kuru mu kuru bir öksürük, gözümden yaş gelecek neredeyse. Hemen bir bakkal buldum, su aldım, iki yudum içtim, kendime geldim.
Anladım ki, "havadaki tozlar alerjik bünyelere dokunabilir, maske takmak uygun olur" sözleri boşuna değilmiş. Güya, bugün hava kalitesi daha iyiydi, gel gör ki pazarın havasında toz varmış demek, kalabalık insan ortamında tozlar yerden havalandı belki de. 

Öğleden sonra annemin bir siparişini almak üzere Kadıköy'e gittim. 
Önce Moda İlkokulu'nun önüne doğru yukarı yürüdüm, oradan boydan boya Bahariye Caddesinde dolandım, vitrin baktım, alış veriş yaptım.
Boğa heykelinin yanından rıhtım yönünde yürüdüm, Osmanağa camiine gelmeden az önce çarşı yönüne saptım. O güzelim alış veriş, yeme içme mekanlarının arasından -eminim, yüzümde bir gülümsemeyle- yürüdüm. 
Arkadaşlarıyla buluşanları, bir meyhanede oturmuş hafiften demlenmeye başlamış erkencileri, alış veriş yapanları, kahvecilerde muhabbet edenleri  izledim. 
Kadıköy çarşısı her zaman insana iyi gelen bir yer, o yakında olup, şöyle bir içinden geçivermek bile insanın ruhunu havalandırıyor.



Geçen hafta Baylan'ın vitrini 23 Nisan temalıydı, 
Bu hafta sıra Paskalya neşesine gelmiş.

8 yorum:

  1. Okurken hımmmmm Baylan, hımmmmm Kadıköy, hımmmm meyhane ve gündüz rakısı deyip durmuşum Sevgili Okul Arkadaşım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir plan yapacaktınız hani? Önceden haberleşsek ben de katılmak isterim :)

      Sil
    2. Özlemişsiniz demek Sevgili Okul Arkadaşım, buyrun Kadıköy'e bekleriz. :)

      Sil
    3. C.ciğim, bekliyoruz henüz. Bir tarih önerisi gelmedi Sevgili Okul Arkadaşımdan. Belki bu vesileyle konuşur ve kararlaştırırız.
      Sen de ayarlayabilirsen harika olur, tabii ki! :)

      Sil
  2. Bir tarih önerisi gelemedi evet, yol arkadaşım tarafında babanın sağlık sorunlarını uzun süre izlemek gerekti, sonra entübe, sonra son. Şu an onun iş durumuna göre bir hafta sonu gelmeyi düşünmekteyiz, tarih netleşince haber verir, sizin taraf için uygunsa da uçak biletlerimizi alırız.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat biz planlar yaparken önümüze başka program çıkarıyor Sevgili Okul Arkadaşım. Umarım uygun ilk fırsatta güzel bir buluşma yaşayacağız ve dilerim olabildiğince kalabalık kadro bir araya gelmeyi başaracağız. :)

      Sil
  3. kadıköy, ortaokul ve liseyi orada okuduğumdan olsa gerek, bana kendimi hep genç hissettiren bir mekan. hani öğle tenefüsünde bahariyeden boğaya iniyormuşuz 6-7 kişilik grupla, pastaneden aldığımız ponçikler elimizde gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin için anlamı çok o bölgenin, ne hoş anıların olmalı. <3

      Sil

Hoşgeldiniz!