20 Nisan 2024 Cumartesi

20 Nisan Cumartesi

Erguvan mevsimi başlayınca mutlaka Fenerbahçe Parkı'na gitmek isterim. O güzelim erguvan ağacını gördüğüm ve hayran kaldığımdan beri -galiba 18 yıl oluyor- her sene tekrar tekrar onu ve diğer  erguvanları görmek boynumun borcudur.

Bu hafta içinde parka gitmek imkanı olmadı, cumartesi giderim dedim. Hava durumu dün ve bugün için yağmur gösteriyordu. Dün azar azar yağınca bugün de öyle olur diye düşündüm, fena yanılmışım. Sabah 6'da uyandığımda şakır şakır yağmur sesi duydum. Önce dur bakalım kesilir bu dedim, bir saat geçtiğinde kesilmediğini görünce, şeker miyim eriyecek kalk bakalım dedim.

Hava yağmurluydu evet, serindi, yağmur hiç dünkü gibi sakin değil zaman zaman oldukça şiddetli yağdı. Elimde şemsiye olmasına rağmen iki saatin sonunda pardesümün kolları, pantalonumun paçaları epey ıslandı. Olsun!
İyi ki gitmişim caaanım erguvanlarımı görmüşüm.



Bunca erguvan lafından sonra şu göz gözü görmez gri fotoğraf da neyin nesi diyorsunuz muhtemelen.
Erguvanlar o kadar güzel ve çoktu ki onları Ekmekcikız'da daha uzun anlatayım istedim.
Fenerin bahçesindeki sakız ve ılgınlara sırtımı verip denize baktığımda rüzgar ve yağmura bana mısın demeyen denizseverleri gördüm.
Ortada kürek takımı çalışıyor, ileride bir yelkenli rüzgarı doldurmuş hızla seyrediyor.
Önde sağda kanat çırpan deniz kuşu, en arkada sisler içinde  Kınalıada ve onun önünde minik bir tekne görünüyor.
Bu fotoğrafı çocuklara göndermiştim, oğlum İstanbul'un bu sisli puslu halini çok seviyorum, yazdı. 
Siz sever misiniz?

8 yorum:

  1. yok vallahi ayrılıyoruz burada. benim en az sevdiğim hali bu istanbulun: isli sisli pis puslu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "En az sevdiğim" diyorsun bak, "sevmediğim" değil! :)))

      Sil
    2. istanbul'un çünkü sevmediğim hâli sadece trafikten bunaldığım zamanlara denk geliyor :)

      Sil
    3. Trafikte bunalmak nerede olsan sevilmez zaten şekerim. Sonuçta İstanbul'u seviyoruz. :))

      Sil
  2. Yukarıdan aşağı geliyordum yazıda. Öyle güzel anlatmışsınız ki Sevgili Okul Arkadaşım ilk fotoğrafla karşılaşınca yılmadım. Sonra baktım erguvanlı fotoğraf yok. Dedim okurken hayaline yerleşti, oraya bir bak. Devam ederken okumaya dedim tamam bu da bir güzel heyecandı. Hem Ekmekçikız' da olacakmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekcikız yazıyı ancak tamamlayabildi, taze yayımladı Sevgili Okul Arkadaşım. Umarım hayalinizdeki renklere denk düşebilir. :)

      Sil
  3. Ben çooook seviyorum sis pus :) Hele ki İstanbul'da. 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her haliyle güzel bu şehir Elifciğim. Belki sadece durup baktığın yer önemli, açık hava istiyor, göz alabildiğine açıklık istiyor, öyle sıkışıklık bina arasındalık olmuyor. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!