16 Mart 2024 Cumartesi

16 Mart Cumartesi

Dün gece Jim Jarmusch'un filmi Paterson'u seyrettik, kızımla. 
2016 tarihli filmin başrollerinde Adam Driver ve Gülşifte Farahani oynuyorlardı. 
Günlük hayatın şiirsel hallerini, aynı zamanda amatör şair olan bir otobüs şoförü ve yaratıcı sanatçı içgüdülerini özgürce yaşayan sevgilisi genç çiftin bir haftalık hayatı üzerinden anlatan filmi, yüzümüzde gülümsemeyle izledik.

Bugünkü film Bradley Cooper'ın yönettiği ve Carey Mulligan'la birlikte ünlü orkestra şefi ve besteci Leonard Bernstein ile karısı Felicia Montealegre'i canlandırdıkları Maestro oldu. 
Özellikle ellerden düşmeyen sigaraların bana çok çarpıcı geldiği, tam bir dönem filmiydi. Ünlü sanatçı(lar) hakkında izlediklerimin ilginç oluşu yanısıra, evlilikte eşlerden "daha" yaratıcı olan lehine fedakarlık yapan taraf üzerine de düşünmeme yol açtı. 

Günü yakın zamanda seyrettiğim ve çok sevdiğim Perfect Days filminin sound trackının linkini ekleyerek ve böylece sadece sinemadan söz ederek kapatalım mı?



Sabah erken sahile doğru yürüdüm, serin ve parçalı bulutluydu.
Bahar ağaçların dallarında sakin bir uyanış halinde.
Dalda duran karganın keyfi yerinde olmasın da kimin olsun?

4 yorum:

  1. Ben de şimdi 3 saatlik Dune 2’den çıktım, kafam bin.. diyerek sinema yazısını sinema yorumuyla süsleyeyim. Bu arada bullet train’i öneririm onu da dün netflixte izledim ve baya güldüm doğrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçende kızım "Dune"a gitmeyi gözüm yemiyor, uzun demişti, ben de "gitmemiş miydin sen ona" deyince cehaletim çıkmıştı, meğer ikincisi çekilmiş ki ben birincisini de izlememiştim. :))
      Bullet Train'i bulayım ben de C.ciğim, sağol öneri için. :)

      Sil
    2. Dune bildiğim kadarıyla 5-6 kitap, en az o kadar da filmi olur. 2.si 1.den daha iyiydi ve offf efektlerin geldiği noktaya şapka çıkartılır.. Ama uzun vallahi bitmek bilmedi

      Sil
    3. Hımm! Pek de ilgilenmediğim bir konuymuş, kitabı olduğunu da bilmiyordum. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!