22 Şubat 2024 Perşembe

22 Şubat Perşembe

Bugün hava bahar gelmişçesine güneşliydi. Gerçi güneşin olmadığı yerlerde, gölgelerde serinlik hüküm sürüyordu, ama gökyüzünde güneşin parlamasının moral vermesine vurgu yaparak, havadan sudan konuları kapatalım. 
Dedim demesine de, iki gün sonra dolunay olacağı aklıma geldi, bunu da ekleyeyim. Önümüzdeki iki gece uykunuz  kaçarsa sorumluluğu gönül rahatlığıyla  aydedeye yükleyebilirsiniz. 

Sabah kahvaltıda müzik dinlerken Balkan müziklerine denk geldik, Ederlezi ve Jovano Jovanke dinledik, sonra tangoya geçtik.

Storytel'deki masallarda Kızılderili masallarına geçtim, hayvanlarla, bitkilerle  iç içe masallar, sanki her ulus kendi naturasına uygun bir masal dünyasında yaşıyor.



Yine armut tatlısı,
Dünkü natürmortta çikolata sosu eksikti,
Tamamlanmış hali bu şekilde,

12 yorum:

  1. Eline sağlık rengi ne kadar güzel, heralde çekirdeğiyle pişirdiğinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim C.ciğim, renginin sırrı kırmızı şarap ve portakal suyu ile pişirilmesinde. :)
      Ayva çekirdeği renk verir bilirim de, armutunkinden emin değilim, zaten pek ufaktı çekirdekleri. Kaldı ki, çekirdekleri alt kısmından oyacak ile temizlemiştim. ;)

      Sil
    2. Aaa eline sağlık, doğru ya annem de vişne suyuyla pişiriyordu!

      Sil
    3. Vişne suyu da çok iyi fikirmiş, aklımda olsun. :)

      Sil
  2. Bir ördek yavrusu hoşluğunda desem abartmış olur muyum acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla! Hatta perspektife bakarak anne ördek yavru ördek duruşundan bile söz edebiliriz. :))

      Sil
  3. Bahar güneşi, Balkan Müzikleri, tangolar, Kızılderili deyişleri, masalları... Bir güne üçten fazla "güzel şey" sığmış. Sadece armut tatlısı, çikolata sosuyla listemde yer bulamadı.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elden geldiğince güzele odaklı gündökümü yapmaya çalışıyorum. :)
      Çikolatalı armut tatlısı yerine sadece armut ikram edebilirim size. :)

      Sil
  4. aştın kendini sen şekerim. bu armut tatlısı beni benden aldı vallahi. eline sağlık
    dilek türkan'ın sesi ne kadar dingin, ne kadar insanın içine işleyen bir ses, değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epey eskiden de yapardım, eski tarif defterine baktım, yeniden piyasaya çıkardım. Sana da yapayım, armutlar bitmeden gel de. :))
      Dilek Türkan'ın sesine bayılıyorum.

      Sil
  5. bu tatlıdan kesinlikle yapmalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmalısın bence de. :) Zaten çok kolay, armutları soy, tencerede pişsinler, budur. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!