14 Şubat 2024 Çarşamba

14 Şubat Çarşamba

Bu sabah pilatese giderken caddede çiçekçilerin tezgahlarındaki bolluk dikkatimi çekti. Neden sonra uyandım, bugün şu meşhur gün, St. Valentine's Day'den devşirilmiş Sevgililer Günü. 
Neyse işte, kutlamak isteyenin keyfi bol olsun diyeyim geçeyim.

Hava soğumuş arkadaşlar, biraz önce yağmur da başladı.
Tam mimozalar açmışken kış kış olduğunu yeniden hatırladı. Bugün çiçekçilerde mimozalar, laleler de vardı. Aceleci bahar çiçekleri...

Erzincan'daki facia çok canımı sıktı. Toprak altında kalanların kurtarılması şu anda en önemlisi. Ancak o maden çıkarma denilen işlem sırasında toprağa yapılanlar tümüyle feci. 
TEMA Vakfı'nın hazırladığı çok kısa bir filmi izledim. O beş dakikalık süre bile dehşete kapılmama yetti. Anlayamadığım şey şu, insanoğlu yaşadığı yere, toprağa neden bu kadar zarar veriyor, neden yarını hiç düşünmüyor?



Haziran 2014 yılında bir arkadaşımın evinin bahçesinde koklamıştım bu kırmızı gülü,
Bir  ışık olsun, güzellik olsun güne...

6 yorum:

  1. TEMA'nın çok yararlı bilgiler sunan açıklamalı videosuna sayenizde ulaştım.
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne kadar çok insan bu gerçekleri bilirse o kadar iyi bence.

      Sil
  2. TEMA'nın videosunu izlerken gözlerim doldu: ne fenayız insan nesli olarak. doğaya verdiğimiz zarara bak. ne uğruna hem de...ne gerek var aslında altına dedim kendi kendime...of ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facia gibi kazalarda can verenleri rahmetle anıyor, yakınlarına sabır diliyorum.
      Gerçek sorumluların ve görev ihmali bulunanların adil bir hukuk sistemi içinde değerlendirilmeleri içten dileğimizdir.

      Sil
    2. Şulem,
      Benim de aklıma altın takılar geldi, hepimizin iyi kötü, düğün dernek vesilesiyle altını vardır. Olanı dursa yeter de artar bile.
      Ahh, şu paranın gözü kör olsun. :((

      Sil
  3. Sevgili Makbule Hanım,
    Kaza olduktan sonra sorumlu bulmak o kadar da kolay olmuyor belki de...
    Bir de mukadderat diyenler var, zaten... :(

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!