13 Şubat 2024 Salı

13 Şubat Salı

Sabah mutfak tarafından dışarı bakarken incecik yağmur yağdığını gördüm, kızıma gösterdim. O sırada güneş çıktı, E.cığım "gök kuşağı olur şimdi" dedi. Acaba görünür mü merakıyla evin arka tarafına geçti, sonra içeriden seslendi "burada yağmur yok ki!" Gittim baktım, gerçekten yağmur yağmıyordu, sonra biz mutfağa geçene dek güneş gitti, yağmur durdu.

Öğlene doğru, dün anneme takılan tansiyon ve ritm holterlerini çıkardım, birer plastik torbaya koydum, hastaneye götürdüm, teslim ettim. Bir tanesinin raporunu verdiler, diğeri iki gün sonra dediler. İki gün sonra nöroloji muayenesine gideceğiz, o vakit  alırız artık. 
Tüm raporlar muayeneler tamamlanıp değerlendirildiğinde neler yapılacağını öğreneceğiz, sanırım.

Hastaneye gidip gelirken yürüdüm, çevredeki işyerlerinin öğle tatilini denk gelmişim. Lokantalar öğle yemeğine çıkmış genç ofis çalışanlarıyla doluydu, yolda pek çok genç ve belli ki öğlen molasındaki insan yürüyordu, zira o sırada yağmurlumsu hava gitmiş ve güneş açmıştı.  
Diyeceğim o ki, onca genç insanın hemen hemen hepsi siyahlar giymişti, siyah etek pantolonlar, siyah ceketler, siyah kabanlar ve hatta siyah üstler...
Merak ettim, acaba işe giderken siyah giyilecek konulu bir genelge filan mı yayınlandı. Doğrusu insanları böyle sevimsiz bir renk konusunda mecbur tutsanız, kimse rızasıyla giymez, bence. Belki de ben yanılıyorum, kim bilir?



Bulutları Ölçen Adam / The Man Who Measures the Clouds / De Man Die De Wolken Meet 
Belçika'lı Jan Fabre'nin  1998  tarihli eseri
ARTE Moder Sanat Galerisi, 3. Kat Terası

Havanın pırıl pırıl  anına denk geldiğimiz için, havada ölçülecek bulut olmaması talihsizlikti diyebiliriz, ya da eserin adını değiştirip Gökyüzünü Ölçen Adam yapabiliriz. 

4 yorum:

  1. ben üniversitede ar-gör olmadan önce 1 yıl bir danışmanlık şirketinde çalışmıştım. Lacivert ya da siyah takım, içine açık renk gömlek giymek yazılı olmayan ama sözel dile getirilen bir kuraldı. Ayrıca sallantılı küpe de yok! neden "ben burada yapamam" dediğim ortada :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz sizden önceki nesil olarak, etek ceket takımların sonuna yetişmiştik. Ancak, hiç de öyle siyah lacivert giyinmezdik; basbayağı renkliydi tayyörlerimiz.:))
      Sonradan pantolon yaygınlaşınca da renkli giyinmekten vazgeçmedik doğrusu.
      Belki de bu durum "şirket politikaları"nın sonucu, bilemedim.

      Sil
  2. Çalışırken biz de genelde koyu renk ve etek/pantolon-ceket giymeye baya zorlanıyorduk. Tabi gömlek de. Gençler siyahı çok tercih ediyorlar, kullanımı ve her renkle uyumu kolay diye olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de haklılar gençler, madem işe gitmek zorundayız, üniforma gibi giyinelim olsun gitsin anlamına geliyor belki de. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!