18 Ekim 2023 Çarşamba

18 Ekim Çarşamba

İnsanın böyle günlerde eve kapanası geliyor. 
Bu sabah yağmur sesini duyunca önce gülümsedim, uyku sersemliğim aralanınca dün geceki korkunç haberler, hastane bombalanınca ölen insanlar aklıma geldi, gülümsemek ne haddimize...
Bir şeyler, mesela Bach dinleyerek zihni sakinleştirmek belki biraz iyilik veriyor, sonra tekrar haberlerle baş başayız.

Gün boyu evde çeşitli işler yarattım kendime. 
Önce vantilatörü kaldırdım ki bu sene nedense büyük iş gibi gözüküyordu gözüme, oysa çabucak bitti.
Salondaki çiçeklerin saksılarında düzenlemeler yaptım, kuşkonmazı budadım, paşa kılıcının kırılan dallarını kestim, saksıya sığmaz hale gelen bir kaç taze dalı yeni bir saksıya aldım, aklımdan geçti belki bir isteyen olur, hediye ederim.
İki kap yemek yaptım, yağmurlu havaya tarhana çorbası yakışır dedim, bir de zeytinyağlı  barbunya. 
Dışarı çıksam yürüsem dedim, dediğimle kaldım. 
Sonra Ekmekcikız'a yazı yazdım, gün akşam oldu.

Yo-Yo Ma Bach'ın 1 numaralı çello süitini çalıyor, dinlemek isterseniz burada. 



Günün kahvesi Prizren'de bakır cezveyle ikram edilen kallavi kahve,

6 yorum:

  1. bugünü ben de baş ağrısıyla, derin bir üzüntüyle geçirdim. kimseyle konuşmak gelmedi içimden. ne beter bir dönemmiş bu yarabbi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her seferinde "bu kadarı da olmaz" diyoruz, dediğimizle kalıyoruz. Yetse bitse artık...

      Sil
  2. Teşekkürler. Bu güzel müzik ve görsel şölen insana huzur vermekle kalmıyor, enerji de aşılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim Makbule Hanım, bana da çok iyi geldi, ruhumu dinlendirdi. :)

      Sil
  3. Sevinciğim sakin ev hallerini getirdim gözümün önüne, mutfaktaki kokuları duydum, hiç anlamadığım bitki bakımı işinde o canların senin ilginle yerlerinde nasıl da rahat olduklarını duyumsadım, bi huzur geldi içime. :) Bi de Yo-Yo Ma çok seviyorum, sevimli bir adam. (Dünyaca ünlü koskoca Yo-Yo Ma'ya sevimli dedim ya, olur öyle.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim, anlattığım kısa cümlelerden ne güzel görüntüler çıkarmışsın, mutlu oldum. <3
      Bence de çok sevimli bir adam, güler yüzü, içten gelen yumuşak hali bu duyguyu veriyor; daha çalmaya başlamadan iyi geliyor bana. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!