29 Eylül 2023 Cuma

29 Eylül Cuma

Bugün pazara git geli abarttım, pazarımıza düzenlediğim sefer sayısı dört oldu. Mesela, en son borca aldığım taze cevizin parasını vermeye gittim. 
Taze ceviz almayı istiyordum, yıllardır tanış olduğumuz pazarcıya selam verirken, dönerken alacağım demiştim. Gel gelelim, az ilerde isabella üzümü görüp hiç hesapta yokken onu da alınca param çıkışmadı ve cevizi yarım kilo alayım dedim. Sonra baktım cevizci  değil yarım kilo, kilodan fazla olacak şekilde tartıyor, bir yandan da "haftaya verirsin abla" diyor. 
Cevizciye borcumu vermeye gittiğimde avokadocuya uğradım, zira ona da bir önceki sefer dönüşte uğrarım demiştim. Üç adet seçtim, para üstünü kolay versin diye üstüne bozuk ekleyip ödüyordum ki, bozukları "bunları al abla" deyip iade etti ve üstüne ben istemeden indirim yaptı. 
Görüldüğü gibi, pazar esnafı arasında gayet yüksek kredim var, haftaya ödeyebiliyorum, istemeden indirim alıyorum, daha ne olsun?

Pazara neden o kadar çok sefer yaptım derseniz, ilk seferinde sadece kışlık olarak dolaba konulacak beyaz fasulyeyi (badalan cinsi) aldım ve taşıdım. İkinci sefer ancak haftalık alış verişi tamamlayabildim.
Bir de bu hafta, sezonun ilk palamutunu aldım, şimdi fırında pişiyor. 
"Palamut hamsiyi kovalar" derler ya, bu hafta tezgahta ikisi birde vardı. Belki haftaya palamut bollaşır ve hamsi bir süreliğine kaçar. 



Taze cevizlerim ve bu mevsimin en sevdiğim meyvelerinden hünnap birlikteler...

8 yorum:

  1. Ben gidemedim pazara. Ama gerçekten rahatsız bir durum haftayı beklemek ödeme için. Ben de hemen giderdim. Yorulmuşsundur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden getirdin abla?! dedi üstelik, dedim ne olur ne olmaz hayat bu, borçlu kalmayayım. :))
      Yoruldum biraz, ama pazarımız çok uzak düşmüyor bizim eve, yürüyüş yapmışım saydım. ;)

      Sil
    2. Ay insan rahatsız oluyor değil mi az para bile olsa... Ben de öyleyim.

      Sil
    3. Evet ya, ne olur ne olmaz kimsenin hakkı kalmasın diye düşündüğümüzden olsa gerek. :)

      Sil
  2. pazar muhabbetini seviyorum ben de :) perşembe günü iki arada derede gittim ben de tabii ki :)
    şu hünnapla yıldızlarımız hiç barışmadı ki kayınvaldemlerin yazlık bahçesinde ağacı var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem! Ben seviyorum, tatlı değil, ekşi hiç değil, gevrek, avucunda bir kaçını tutup yemesi eğlenceli, çabuk bitiyor...
      Yeteri kadar hünnap propagandası yaptım mı? :))

      Sil
    2. Bugün sanırım yorumcu altına yazma günüm :))) kusura bakılmaz umarım. Hünnapa bayılırım ve yıllardır yakalayamıyorum mevsimini, ya olmamış oluyor ya bitmiş.... Saklanabilen bir meyve de değil ki...

      Sil
    3. C.ciğim, bu hafta pazardan alıp biraz buzluğa atsam mı senin için? Bir daha geldiğinde buluştuğumuzda veririm, dayanır mı acaba?

      Sil

Hoşgeldiniz!