24 Eylül 2023 Pazar

24 Eylül Pazar

Bu sabah son maçımızı da aldık ve içimi kızlardan ayrılmanın hüznü bastı. Bütün yaz ne güzel geçti oysa, zaferler ve onların verdiği mutluluklarla. 
İtiraf ediyorum, hayatımda ilk kez futbol fanatiklerini değilse bile takım tutkunlarını, onların bağlılıklarının derinliğini anladım. Öylesine coşku verici bir kolektif sevinç ki insan bağımlısı oluveriyor, eksikliğini hissediyor.

Öğleden sonra fırında mücver yaptım, epeydir yapmıyordum, özlemiştik.
Balkondaki saksıdan aldığım nanelerden bolca koydum, maydanoz, dereotu da. Soğanı ve kabakları rendeledim, önceden tavada biraz çevirdim, hem sularını topladı, hem hafifçe çiğlikleri gitti. Üç yumurta, az yağlı beyaz peynir, bir bardak yoğurt, bir bardak mısır unu, iki bardak beyaz un, biraz zeytinyağı. 
Yumurtaları yoğurtla ve yağla çırptım, unları ekledim karıştırdım, peynir, otlar, kabak ve soğan hep birlikte iyice karıştırıp tepsiye yaydım, sonra 180 derecede 40 dakika kadar pişti.



Bu hafta değil deniz kenarına gitmek, uzun bir yürüyüş için sokağa  çıkamadım sayılır,
Fotoğraf geçen haftaki son deniz sefasından, Kos'a doğru bakarken...

6 yorum:

  1. Ama ama...! En güzel fotoğrafı da en sona saklamışsınız sultaĞnım, böyle de olmaz ki..... Tam benim sevdiğim deniz işte; vahşi, kimsesiz ve insana gel bana gel bana diyor. Bu Ege denizi böyledir zaten, gideceğin gün en güzelini sunar insana.
    Tarifi geçen sene rica etmiş miydim, ya senden ya Handan'dan almış ve yapmıştım enfes olmuştu. Ama bu mısır unlusu, oooooooo... Mükemmel olmuştur, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bölge kayalıktır, denizi parlak parlak ışıldar hep. İnip o kayalarda yürüsek mi dedik, fakat ayaklara dikkat etmek lazım, o iş için uygun bir şeyler giymek gerekiyordu, yapamadık. :)
      Teşekkür ederim C.'ciğim. :)İlk kez bu kış denemiştim böyle mısır unlu, güzel oldu. Kabağın fazla suyunu emiyor ve ayrıca lezzet veriyor.

      Sil
  2. biz de dün eşim beyle, onun bahçeden topladığı kabakları rendeleyip buzluğa kaldırdık, kıışın fırında mücver yapmalık. çok seviyoruz biz de. size de afiyet olsun cancağızım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şulem. :)
      Demek Ankara'dan yeni eve kabak geldi, buzluğa girdi. Oh ne güzel el emeği, afiyet olsun. :)

      Sil
  3. Kabak bizim evde bir türlü sevilmedi, keza mücver de, toplasan 10 kere yapmamışımdır tüm evlilik yaşamımda. Bu tarz yemekler kardeşime özgüdür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, demek sevilmiyor. :( Bizde kıymalı yemeği, zeytinyağlısı, mücveri, çorbası... her türlü seviliyor, yeniyor.
      Bacıya tarif vereyim o vakit. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!