23 Eylül 2023 Cumartesi

23 Eylül Cumartesi

Yılın ikinci ekinoks gününden merhaba! Bugün sonbahar ekinoksunu yaşıyoruz. 
Hadi biraz abartayım ve yazseverleri kızdırmayı göze alıp önümüz kış, diyeyim. Şaka şaka, daha kışa çok var; yağmur yağsın kuraklık olmasın bana yeter, kar kıyamet lazım değil.

Bugün yine voleybol heyecanı vardı. İkinci setin  sonunda ağlayayazdım,  maçın sonunda kızlar kazanınca dayanamadım ağladım. 
Bize böyle muhteşem duygular yaşattıkları ve mutlu ettikleri için hepsine binlerce teşekkür...

Dün "ahan da iyileştim" deyip kendimi fazlaca yorduğumdan belki, akşama sinsi nezle yine baş kaldırdı. 
Bugün  "bu nemenem virüs yahu" düşüncesiyle evde test yaptım, neyse negatif çıktı. Umarım sonuç doğrudur ve artık semptomlar da geçer.



Bir süredir tahin ekmeği tariflerine rastlıyorum.
Sabah dur bir deneyeyim dedim, hiç fena olmadı. Şöyle:
2 yemek kaşığı dolusu tahin, 2 yumurta ve azıcık karbonatı blenderda çırpıp, demir tavada pişirdim. 
Peynir zeytinle de yenilebiliyor, reçel balla da, deneyiniz.

8 yorum:

  1. Tahin Ekmeği tarifi dikkatimi çekti. Çok pratik ve un eklemeden yapılabilmesi güzel.
    Sporda kızlarımız başarıdan başarıya koşuyorlar. Yürekten kutluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malzeme miktarını artırınca (mesela benim baktığım tarifte 3 yumurta ve bir su bardağına yakın tahin vardı) daha puf puf kabarık bir sonuç ortaya çıkıyor. Böyle daha az malzemeli daha az kabarık fakat yine güzel oldu. :)

      Sil
  2. Sayende voleybol tkip ettim bu sene hayatımda ilk! gurur duyuyoruz hakikaten...
    Ekinoksu ilk duyduğum anda aklıma gelmedin değil :))) Dedim ekmekçikız yaz ekinoksunda da "artık yaz başladı" demiş ve beni sevindirmişti erkenden ama bu seferki iyi olmadı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben üç sene önce Ankara'daki şampiyonayı izleyen kardeşimin sayesinde başladım, şimdi takım fanı olma yolunda emin adımlarla ilerliyorum. sadece maçları değil, sonrasındaki kritikleri filan da izliyorum. Maçları izleyen birini bulunca hemen şöyleydi böyleydi konuşmalar başlıyor. :))
      Ekinoksları ben yapmıyorum biliyorsun, sadece olanı haber veriyorum. ;)

      Sil
  3. Tarif çok hoşmuş. Denerim ben bunu:) Normal ekmek sevmiyorum, kahvaltıda bu tarz hoşuma gidiyor.
    Kızların güle oynaya dünyanın bir numarası olmalarına bayılıyorum. Neşeleri, enerjileri, başarıları daim olsun. Son zamanlarda bizi mutlu eden nadir olaylardan birini - hattâ üçünü- yaşattılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel oldu, denemeli kesinlikle. benim bir de mercimek ekmeği tarifim vardı, pandemide dadanmıştım; hem lezzetli hem doyurucu. Onu da öneririm. :)
      Evet, kızlar yazın nefes aldıran güzellikleriydi. <3

      Sil
  4. Mercimek ekmeği listemde, hattâ bugün tekrar baktım ama henüz yapmadım:) Onu da denemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, o da güzel olur; zararsız tarafından bir kek gibi diyebiliriz hatta. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!