7 Ağustos 2023 Pazartesi

7 Ağustos Pazartesi

Bugün bir nebze daha iyiyiz, fırın kapağını açmış kafayı sokmuşsun etkisi azaldı. Sıcaklık azaldı fakat bulutlar geldi, nem azalmadı. Şimdi poyrazın güçlenmesi için yarını bekliyoruz. Bugünkü duygusal hava durumu kaydını böylece keseyim.

Üst üste iki Japon yazarın kitabını okuyunca, kitaplardaki Japon kültürü konuları ilgimi çekti. Mesela hayalet öyküleri, mesela şamisen adı verilen geleneksel müzik, mesela bazı yiyecekler...
Bana insanı sakinleştiren hisler verdi ancak siz dinlerken sıkılırsanız hemen kaçın. Zira, gençlikte Ravi Şankar'ın konserine gittikten sonra bir süre Hint müziğine takmıştık, bayıla bayıla dinlerdik. Oysa eve gelen bazı misafirler dinlemekten bezmişti. O günler geldi aklıma.



Fotoğraf geçen haftadan, bir tür temsili resim sayılabilir,
Bugün öğlendeki bulutlara benzettim onları...

4 yorum:

  1. Müzik çok hoş, direk saz semaisine bağladım ben, akşam keyfi oldu... teşekkürler Sevgili Okul Arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tam o havada dinlenebilir, Japon saz semaisi. :))
      Rica ederim Sevgili Okul arkadaşım, memnun oldum beğenmenize. :)
      O vakit şimdi gidip Ravi Şankar müziği bulayım, gelecek postlar için. :))

      Sil
  2. Ay ne sıcaklarmış, yani bu yıl kendime söz vermiştim, yaz geç geldi diye hiç sızlanmayacaktım ama pek tabii bu kadar sıcak olabileceğini de asssla tahmin etmiyordum Ekmekçim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz geç geldi ya, tam geldi! Hiç gözümüzün yaşına bakmıyor, basıyor Basra'yı, basıyor Afrika'yı...
      Halbuki, biraz da Avrupa'yı düşünce, onları ısıtsa... Değil mi ama? :))

      Sil

Hoşgeldiniz!