28 Ağustos 2023 Pazartesi

28 Ağustos Pazartesi

Bu sabah yürüyüş saati öğlene kaydı. Cadde tarafına gidip bir iki alış veriş yapacaktım, iki eylemi birleştirmek iyi fikir gibi geldi. 
Giderken iyiydi gerçekten, güneş henüz tepeye çıkmamıştı, fakat dönerken geçe kaldım, cayır cayır yandım. Eve girer girmez sürahiyi kaptım, kaç bardak içtim arka arkaya bilmiyorum.

E-postama bakarken gördüm, İKSV Tiyatro Festivali'nde Ekim ayı sonunda Tanztheater Wuppertal  Pina Bausch Topluluğu, modern dansın en ünlü eserlerinden  Cafe Muller'i  sergileyecekmiş. Bir piyango çıksa da izlesem diye geçirdim içimden.
Piyangoyu bekleyedurayım,  Cafe Müller'den internette bulduğum  bir kaç kısa bölümü izledim. 
Derken bir başka videoya rastladım, izlemeye başladım, 2004 yılında Pina Bausch'un İstanbul'da sergilediği Nefes isimli eserin sahneye konuluşuna dair bir filmdi, bu. 
Açıklamasında ;
"Yapımcılığını İstanbul Tiyatro Festivali’nin üstlendiği 2004 tarihli “Pina Bausch’la Bir Nefes” belgeseli, ünlü Alman dansçı ve koreograf Pina Bausch’un 11. ölüm yıldönümünde dijital erişime açılıyor."  yazmakta.

 

Duvar yazısı, sabah yürüyüşlerimden, Çatalçeşme'deki demiryolu yaya alt geçidinden,

İtiraz net: "İstemiyorum!"
Devamı yol gösterici: "Uğraşarak düzeltemediğini, vazgeçerek bitirirsin..."

Ne dersiniz, öyle mi sizce de?
 

11 yorum:

  1. Belgeseli açtım ve sürpriiiiz, kardeşim çıkmış havaalanı sahnesinde elinde yazıyla. Tiyatro festivali için uzun yıllar çalışmıştı (0.35 i sn videoda).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A çok hoş! Baktım ben de, ne kadar tatlı bir tesadüf. :)
      Belgesel keyifliydi, provalardaki ilk haller ve sonuçta sahnede izlenen ne kadar farklı ve güzel. :)

      Sil
  2. Merhaba sevgili komşum, acaba bu gün akşama doğru Kozy'e geldiniz mi? Ben döner kapıdan çıkarken içeri giren birisini size benzettim. Sevgili Leylak Dalı'nın Eskişehir fotoğraflarından görerek benzettim..Komşu olunca rastlamak çok olası..İyi akşamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Sevgili Komşum,
      Dün Kozzy'ye gitmedim, şimdi siz yazınca keşke gitseydim ve karşılaşsaydık düşüncesi geçti aklımdan, ne hoş olurdu. :)
      Tesadüfe bırakmayıp kararlaştırıp buluşup bir kahve içebiliriz, ne dersiniz?

      Sil
    2. Memnuniyetle, ne güzel olur..siz uygun zamanınızı söylerseniz ben uyarım..sevgiler..

      Sil
    3. O vakit Eylül ortası diyelim mi? Önümüzdeki günlerde bir süre yolculuk var.
      Dönünce yazacağım. Sevgiler. :)

      Sil
  3. "İstemiyorum!"
    "Uğraşarak düzeltemediğini, vazgeçerek bitirirsin..."
    Ne kadar doğru bir söz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beğendim. :)
      Yeter ki uygulamayı başaralım, değil mi? ;)

      Sil
  4. ben sözü çok beğendim aslında ama her zaman düzeltemediğimizden vazgeçme şansımız olmuyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, o düzeltme işleri çoğunlukla sakat konular bilirsin, özne istemeyince ne yapsan boş. Bu durumda vazgeçilemeyebiliyorsa işler zora giriyor...

      Sil

Hoşgeldiniz!