9 Temmuz 2023 Pazar

9 Temmuz Pazar

Sabah radyoda   TRT3'de "Yüzyıllar Boyu İnsan Sesi"   programında çok sevdiğim bir eseri dinledim.
Hector Villa-Lobos'un 5 numaralı Bachianas Brasilanas süitini çaldılar. Bilin bakalım bu güzel eserin soprano partisini söyleyen kimdi?
Bilenler bilmeyenlere söylesin, ya da herkes buradan dinlesin. 
Müzik dinlemeye başlayınca bir kez, kendimi durduramıyorum.  Aynı eserin bambaşka enstrümanlarla güzel bir yorumunu daha dinlemek istersiniz belki.

Sonunda şeytanın bacağını kırdım ve "GENCO" belgeselini seyrettim. Çok ama çok güzeldi. 
Genco Erkal'ın tüm yaşam enerjisi ve içinden taşan tiyatro yapmak, tiyatroyu yaşamak ruhu,  belgeselin çekildiği pandemi döneminin donuk ortamına rağmen filme yansımıştı ve çok etkileyiciydi. 
Böyle  değerli bir sanatçının yaşadığı çağda yaşamak bile onur duyulması gereken bir durum iken, tüm olan biten, böyle durumlarda hep olduğu gibi hüzün veriyor.

Gün içinde türlü çeşitli annem için yeni yardımcı arama konuşmaları, görüşmeleri yaptım / yaptık; sonunda ambale oldum. 
Bir ilginç dünya bu, ekmek parası peşinde ev işlerinde çalışmaya koşan kadınların dünyası, o kadar çok hikaye var ki an be an yenisinin içine düşüyor insan.  
Kendimi yağmur sonrası ferahlayan  sokaklara attım, yürüdüm, biraz nefes aldım.

 

Boru çiçekleri de açmışlar,
Hele de yağmurdan sonra iyice parlamışlar...

4 yorum:

  1. Şu an ben de Joan Baez'İ dinliyorum :)) Genco belgeseline ben de bayıldım ve aynı seninki gibi duygular hissettim. Ömrü uzun ve sağlıklı olsun o muzip suratlı adamın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğine gönülden katılıyorum Leylakcığım, Genco'ya uzun ömürler diliyorum. :)
      Joan Baez müthiş değil mi? :))

      Sil
  2. ben daha seyredemedim "genco"yu, ne ayıp bana!
    ah, yeniden mi yeni bir yardımcı? tez zamanda kendiniz gibi iyi insanlar çıksın karşınıza canikom

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç ayıp değil, zaman ayırıp zevkle seyretme zamanını bekliyor. :)
      Yardımcımız böbrek taşı üstüne mide kanaması geçirince, yenisini aramak gerekti, bakıyoruz halen...

      Sil

Hoşgeldiniz!