22 Temmuz 2023 Cumartesi

22 Temmuz Cumartesi

Bugün iki film birden günü yaptım. 
Genellikle soğuk ve yağışlı havada evden çıkılmayıp film, dizi izlenir, değil mi? Benim için sıcak ve bunaltıcı havada evden çıkmayıp film izlemek daha çok tercih edilir bir hareket. 
Başında oturup serinlediğim filmler, kuzeyli yönetmenlerdendi. 

İlki, şu sıralar Tanrının Unuttuğu Yer filmi Başka Sinemada oynayan İzlanda'lı yönetmen Hlynur Pálmason'un tadına doyamadığım kısa süreli  ( 22 dakika ) filmi  NEST idi.
Film, hiç hareket etmeyen bir kameranın önünde ve mevsimler sakince geçerken,  üç kardeşin bir ağaç/kuş evi inşa etmelerini anlatıyor. O durgunluktaki canlılığı  ve güzellikleri görmenizi öneririm.

İkincisi, hikayesini anlattığı anti-kahramanlar nedeniyle seyretmesi kısmen yorucu, belki biraz itici bir filmdi. Sick of Myself / İlgi Manyağı, Norveçli yönetmen Kristoffer Borgli'nin senaryosunu da yazdığı, ödüllü bir film. 
Günümüzde sıkça rastlanan narsist kişiliklerinin dertlerini anlatmakla uğraşan yönetmenin çabalarını izlerken, insan "benden uzak olsunlar" demeden edemiyor.
Sonuçta, bu film yerine izleme listeme aldığım  İran filmini tercih etseymişim, dediğimi itiraf ederek konuyu bağlayayım.

Bugün  blog arkadaşımız, "mevsimlerden Roma" bloguyla tanıdığım Sevgili Mehtap Pasin'in doğum günü. 
Geçen sene 3 Ağustos'ta aramızdan ayrılmış, yaşama veda etmişti. Kendisini gerçekten çok özlüyorum, bugün onu anmasam olmazdı. 



Seni hep bu güzel gülümsemenle hatırlıyorum Mehtapcığım...

6 yorum:

  1. Ah! Bazı ölümler ne kadar erken ve ne kadar acı :( İlgi Manyağı'na ben de iki kez niyet edip ikisinde de vaz geçtim, iyi etmişim galiba :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap'ın zamansız gidişi, son senelerde bana en çok dokunanlardan...
      Leylakcığım boşa geçmiş zaman sayılmaz ama yine de ne bileyim! :))

      Sil
  2. mevsimlerden roma'yı düzenli takip etmesem bile hep arada gözüme çarpardı. Işıklarda uyusun...

    YanıtlaSil
  3. ah dedim yine, ah...nurlarda yatsın

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!