18 Temmuz 2023 Salı

18 Temmuz Salı

Yurtdışında yaşayan kuzenin 6 ve 3,5 yaşındaki çocukları anneleriyle birlikte memleket ziyaretindeler. Geçen haftadan aradılar, bir sabah  dışarıda kahvaltıya gidelim dediler, o sabah bu sabahtı.
Küçük çocuklarla bir sofra başında oturulduğunda neler olduğunu unutmuşum, teker teker hatırladım. Karınları doyunca çocuklar bir süreliğine oyun parkına gitti, o arada biz de kadın kadına oturup birer kahve içebildik.

Günün devamı daha sakin geçti. 
Bugün doğum günü olan D.ciğimi aradım, biraz lafladık. Biz görüşmeye fırsat bulamamışken yaşanan hayat akışlarını kısaca gözden geçirdik; vefat haberleri, kazalar, sıcak hava... Hasılı "görüşürüz elbet, gönüller bir olsun" diyerek konuşmayı tamamladık.
Akşamüstünü kitap okuyarak geçirdim, üç gün üst üste belgesel seyredince, kitaplara da biraz ilgi gösteresim geldi.

Bugünlerde bloglar pek bir sessiz kaldı, yaz rehaveti yayıldı ortama.
Yazınız arkadaşlar, yazınız...



2020'nin 16 Temmuz'unda kek kalıbında ekmek yapmışım,
Anladığım kadarıyla mayalı yuvarlak bezeleri aralıklı dizmişim, 
Hamur kabarınca ve pişince bütünsel bir ekmek görüntüsünü almış,
Yazmaz mısın tarifini? 
Ancak tahminen düşersin altyazıyı, hadi bakalım!

8 yorum:

  1. 2020 pandeminin ilk şaşkınlığı yılıydı, sadece sen değil cümle alem ekmek yapmaya durmuştu. Sen uzmansın zaten, o yüzden kayda almamışsındır. Şu mayalı işlere hiç yatkınlığım yok, taş çatlasa 2-3 kere denemişimdir. Üstelik sonuç da başarılıydı ama nedense elim gitmedi hiç. Sıcaktan mayışmış oturuyorum iki gündür. Haftasonu erken doğumgünü etkinliği yordu biraz. Yarın artık çıkacağım evden, 55 yıllık arkadaşıma gideceğim bakalım. Sevgiler Ekmekçi hemşirem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ne güzel! Bugün buluşma günü olacakmış, keyifle geçsin. :)
      Bizim Elektra da senin gibidir, mayaya bulaşmaz pek ama onun da sonuç iyi olmuştu. ;)
      Sıcak bir kaç gün nefes aldırmıştı, yineden yoracak gibi duruyor...

      Sil
  2. hemen sözünü dinleyip yazdım cancağızım :)
    ekmek ne şahane görünüyor yalnız. tarifi olmasın zaten ki yapma fikri aklıma düşmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık, ben de yazını okur okumaz bir selam da oradan verdim. :)
      Güle güle keyifle dinlenin, çok hak ettiniz ailece. <3

      Sil
  3. Bu ekmeği çok severim, bizim fırın yapar ama tabii ki orta yerinde de bir ekmek olur; kek kalıbındaki sonuç daha estetik. Fırınınki ekmek de bu sanki daha öte bir şey gibi görünüyor Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Sevgili Okul Arkadaşım, tava ekmeği ya da papatya ekmeği derler, ortasında da bir parça vardır normal olarak. Bu benimki fantazi bir denemeydi. Fotoğrafını çektiğime göre beğenmişim, demek ki. :))

      Sil
  4. annem hala ekmek pişiriyor, mayası yıllandı pek güzel oluyor da ben kıyamıyorum artık yapma etme yoruluyorsun diyorum.ama yok pişiriyor hala.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım,
      Biraz yorulsa bile o ekmeği yapıp sevdiklerine ikram etmek annenize çok iyi geliyordur. Kendi istediği sürece yapsın bence, ellerine sağlık. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!