15 Temmuz 2023 Cumartesi

15 Temmuz Cumartesi

Bugün şehrimizin hava sıcaklığı ortalaması 30-32 derece civarındaydı, bir de kuvvetli rüzgâr çıktı, son iki güne bakarak epey bi ferahladık.
Ancak, benim gurbet kuşlarının şehirleri bizden daha sıcak bugün, onları düşündükçe yeniden ateş basıyor; Prag 36, Atina 40 derecede zira. Onlar genç, bizden daha dayanıklı diyerek teselli arıyorum.

Kadın voleybol takımımızın önceki gün İtalya ile oynayıp 3-0 aldıkları maç çok tempolu ve seyretmesi müthiş keyifli bir maç oldu.
Bu gece yarısından sonra yarı finalde ABD ile oynayacaklar, sabah ilk iş sonucunu almadan maça bakacağım sanırım.

Az önce Nina Simone belgeselini izledim. Araştırırken gördüm, Miles Davis belgeseli de vardı, önceliği Nina'ya verdim. 
Nina Simone hakkında bilmediğim çok şey öğrendim, meğer 4 yaşından beri piyano çalıyormuş ve piyano eğitimini klasik müzik piyanisti olmak üzere almış. Sonrası 60'lı yıllardaki ırk ayrımı olayları, kavgaları, aktivist hareketler, özel hayattaki dalgalanmalar diyerek devam edip gidiyor.
Müziğin cazla ilgili olanına aşina iseniz, bu belgeseli izlemenizi öneririm.  

Buraya,  filmi izlerken dinlediğim farklı yorumuna bayıldığım bir şarkıyı ekliyorum. 



Birkaç gündür kahve fincanlarımda manzara çıkıyor, ya da ben öyle yorumluyorum,
Sanırım, şöyle bir çıkıp gezip dolaşasım var falımda çıkan manzaralar ondan sebep...

6 yorum:

  1. Ben de bayıldığımı beyan ediyorum, Sevgili Okul Arkadaşım:)

    Teşekkürler, çok keyif veren bir yorum, altını çiziyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkının geçmişini araştırdım, meğer şarkı 1964 yılında Nina Simone için yazılmış ve o yıl plağa kaydedilmiş. Anlaşılan bizim daha çok bildiğimiz yorumlar daha sonraya ait.
      Yorumu beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  2. Hakikaten manzara çıkmış ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, bak işte gezme severler hemen manzaraya yoruyor. :))

      Sil
  3. bizim buradan midilli manzarasına benziyor desem :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!