16 Mart 2023 Perşembe

16 Mart Perşembe

Nerede dünkü açık hava nerede bu sabahki bulutlu çisentili hava? Öğleden sonra dışarı çıktığımda, aman yağmur yağmaz nasılsa düşüncesiyle şemsiye almadım, tam tersi oldu yağacağı tuttu, hatta biraz ıslandım. Aslında iyi oldu, bu sene yağmur bu kadar az yağmışken ve kuraklık olmasına rağmen, en azından yağmura yakalanmadım diyemem. 

Günün sabah saatlerini mutfakta geçirdim, lahana çorbası ve biber dolması pişirdim. Lahana çorbasını biraz uydurdum. Eskiden bir ara diyet amacıyla lahana çorbası yapma modası vardı, benimki kalanlardan lahana çorbası oldu.  Evdeki çeyrek beyaz lahanayı ve yarım mor lahanayı, havuç, patates, bol soğanı soteleyerek pişirdim. Pişerken  et suyu da koydum, blenderla çekip biraz da krema ekledim. Şöyle açık uçuk mor renkli lezzetli bir kış çorbası oldu sonunda. 

Ah unutmadan, dün akşama doğru Şulemin izlediği ve beğendiği  " The Boy, the Mole, the Fox and the Horse / Çocuk, Köstebek, Tilki ve At " filmini izledim. 
İnsana umut ve mutluluk veren bir animasyon, sadece  32 dakika ve çizgileri nefis. 
Rastlarsanız, bulursanız izlemeyi düşünün derim. Künyesi burada. 



Bugün bitkiler aleminden mutfak dünyasına geçiyoruz.
İki gün önceki meşhur ıspanaklı börek huzurlarınızda.

2 yorum:

  1. Muhteşem oldukları kesin, elinize sağlık ve afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım, beğenildi sanırım. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!