14 Mart 2023 Salı

14 Mart Salı

Bugün fotoğraf çektirmeye gittim, epeydir aklımdaydı, denk düştü nihayet. 
Son defa vesikalık fotoğraf çektirdiğimde yine Mart ayında idik, 2020 yılında, pandemiden hemen önce. Pasaport başvurusu yapıyordum, yeni fotoğraf gerekiyordu, yaptık başvurumuzu aldık pasaportumuzu, oturduk evimizde.
Bu defa nüfus cüzdanımı değiştirmek için başvuru yapacağım, yeni fotoğraf o nedenle gerekiyor. 
Evet, henüz yeni kimlik kartımı almak fırsatı bulamadım ve evet, onun adı benim için hâlâ eski usul söyleyişle nüfus cüzdanı, kimlik kartı değil henüz.

Fotoğrafı çektirmek, işin büyük kısmının tamamlanması gibi geldi bana. Oysa, randevu alınacak, kimlik kartı ücreti yatırılacak, randevuya gidilecek fasılları var önümüzde. 
Neyse ki internet üzerinden hallediliyor onlar, nüfus müdürlüğüne gitmek kalıyor sadece.

Günün bürokratik olmayan işleri mutfaktaydı. Annemin kaç zamandır canı ıspanaklı gül börek çekiyordu. Kolları sıvadım ve az önce tepsiyi fırından çıkardım, ağız tadıyla yesin anacığım.

 

Dünkü buz gibi soğuk havadan sonra bugün parıldayan bir güneş var, hava soğuk ama güneş epey ısıtıyor. 
Bizim balkon karanfili güneşi görünce yavaştan gerinmeye, yaprakçıklarını açtırmaya başlamış.

6 yorum:

  1. enn sevdiklerimdendir karanfil. ne de güzel kokar o şimdi :)
    ıspanaklı gül böreğini afiyetle yiyiniz, yerken beni de anınız lütfen, pek severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokusu henüz buram buram değil, biraz daha açsın kokusu da çıkar. :)
      Sağol Şulem, aklımda olsun denk düşüreyim, sana da yapayım. :)

      Sil
  2. Ispanaklı gül böreğini seven biri daha var... Koku gelince durmak yok elbette, bizim Salih Usta da pek güzel yapar, elbette sizin elinize su dökemez Sevgili Okul Arkadaşım ama onunki de iyidir işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo! Buyrun buyrun Sevgili Okul Arkadaşım, bir gün ıspanaklı gül böreği partisi yapalım biz en iyisi. İltifatı hak edip etmediğim ancak öyle anlaşılır. :))

      Sil
  3. Bende ehliyet yenileme için çektirmiştim en son vesikalık. O resmi de almıyorlar bile taratıp eline veriyorlar geri:) neydi o herşeye vesikalık çektirdiğimiz , cüzdanlarımızda taşıdığımız günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, gerçekten cüzdanda vesikalık fotoğraf taşırdık, değil mi? Hiç umulmayan bir anda ya lazım olursa? :))

      Sil

Hoşgeldiniz!