12 Mart 2023 Pazar

12 Mart Pazar

Yazmaya başladığım an, durdum; bugün dişe dokunur ne yaptım, düşünekaldım. 
Ha evet, günün en kalp kalbe karşı hareketi -bugünlerde sık sık olmaya başladı- kaç gündür aklımda olan canım Ms Melty'den gelen bir videoyu görür görmez onu aramaktı.
Ah meğerse akıma düşüp durması boşuna değilmiş, kardeşi ameliyat olmuş, kendisi düşmüş diz kapağı kemiği çatlamış... Şükür şimdi iyilermiş, daha doğrusu iyileşme yolundalarmış. Epey bir süre sohbet ettik, dertleştik, haberler aldık verdik.

Hatırladım şimdi yine -unutkanlığa sebep dün gece az uyumam olsa gerek-  "Yaşamak" filminin 2022 çevrimini izledim.
Gece uyku tutmayınca "kalk hadi şu filmi ara, bulursan ne güzel" iç konuşmasından sonra, önce filmin 1952'de Akira Kurosawa tarafından çekilmiş aslını  buldum İkiru / Yaşamak . Doğrusu Kurosawa imzasını görünce, ilk o filmi seyretmeye niyetlenmedim değil. 
Sonra yeni çevrim Living'i bulunca seyretmeye başladım. Filmin başrolündeki, en iyi oyuncu adaylarından, Bill Nighy ve diğer oyuncular çok iyiler. Özellikle filmde anlatılan 2. Dünya Savaşı sonrası dönem konunun vurucu gücüydü. Bir yandan da hiç bir zaman eskimeyecek insan tavırları, diğer yandan hayata bakış ve hayata verilen değer dengesi üzerine düşünceler çok etkileyiciydi. Filmin yeni çevrimindeki senaristler arasında Kazuo Ishiguro'nun adını görmek, bazı ince diyalogların varlığı hakkında işaret fişeğiydi bence.
Şimdi, aklımdaki tahminleri yerine oturtmak ve başka bir film izleme keyfi daha yaşamak için, ilk fırsatta Kurosawa'nın İkiru'sunu da izlemek istiyorum. 



İki gündür kocakarı soğukları başladı, doğanın şaşmaz dengesiyle yine tam zamanında soğudu hava.
Mevsimin ilk turuncu gülü, soğuk filan takmamış, açmış bir güzel.
Ne denir? Daim olsun!

9 yorum:

  1. "Living" ve "Whale" Oscar'da izlemediğim yegane filmler. Artık kısmetse Oscar sonrası. Bu yıl rekor kırdım Oscar filmlerinde :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu nerede buluyorsunuz?! Sürekli ve herkese aynı soruyu cahilce soruyorum, sağolsunlar link falan yolluyorlar, hiçbiri Almanya’da çalışmadı iyi mi, yasal değil vs vs. E yasalını da yakalayamıyorum bu hayat koşullarımda…

      Sil
    2. Leylakcığım senin Everi Meveri parsayı topladı, aldı götürdü. :))
      Bizim favoriler nal topladı bu defa. ;)

      Sil
    3. C.ciğim,
      Soruyu sormuş, cevabını vermişsin, bana söz düşmemiş. :))
      bizim buralarda internete girilemeyince VPN kullanmak öneriliyor, belki sen de VPN kullanıp filmlere ulaşırsın? Mesela! ;)

      Sil
    4. Valla nal topladı, gıcık oldum Everi Meveri ye :))) C'cim burası Türki, ordan burdan giyersin kürki :))) Alamanya yassah kardeşim der :)))

      Sil
  2. ikiru en sevdiğim filmlerden. yaşamak seyrediliyor şu sıralar, geçen gün aklıma geldi onu seyretmeden acaba ikiruyla bir paralelliği var mı diye düşündüm. seyredeceğim en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben henüz 1952 çevrimini izlemeye fırsat bulamadım, ilk fırsatta, aklımda...

      Sil
  3. living'i ben de çok istiyorum. bugün, yarın inşallah :) az öcne A.beyciğimle "the boy, the mole, the foz and the horse"u seyrettik, güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yaşasın! Sayende seyredecek yeni film buldum. Ben de ona bakayım, bulayım. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!