5 Şubat 2023 Pazar

5 Şubat Pazar

 * On gün kadar önceydi, The Banshees of Inisherin / Inisherin’in Ölüm Perileri filmini izlemiş ve kısaca yazmıştım.  Film zaman geçtikte ve üzerinde düşündükçe daha çok etkileyen filmlerden. Bugün film üzerine yazılmış bir yazıyı okurken, bu etkilenmenin nedenleri hakkında "işte budur!" dediğim noktaları gördüm. Yazıyı film hakkında konuştuğumuz Şuleme de gönderdim, şimdi burada da paylaşayım, belki filmi beğenenlerin ilgisini çeker. Hikaye Anlatıcılığının Zirvesi başlıklı yazı için, tık lütfen. 

** Hava acayip soğudu ve yağmur iki gündür neredeyse durmadan yağıyor. Akşama pek çok yerde kar bekleniyor. Ocak ayını da sonbahar gibi geçirince kış gelmeyecek, daha da fenası kuraklık ihtimali düşüncesiyle üzülüyordum. Umarım yağmurlu günler sürer. Çocukların okulda olduğu br sene tam sömestr tatili bitiminde kar bastırmış ve tatil uzamıştı. Bu sene de öyle mi olacak dersiniz?
Böyle havalarda  yola çıkmak zorunda kalanlar için endişeleniyorum, soğuk ve karda yolda kalmak zor gerçekten. Çocukların henüz küçücükken bir Ankara dönüşü Bolu dağını sekiz saatte geçebilmiştik, unutamam.

*** Bugün hava öyle sert olunca dışarı çıkmak kahramanlık gibi geldi, oturdum evde. 
Blue TV'de 2017'de yayınlanmış, o dönemde izlemediğim  7 Yüz isimli bir diziye başladım, ilk bölümü izledim. Oyuncuları ve anlattığı öykülerle ilgi çekmiş bir diziymiş, devam ederim yavaş yavaş.



Dip Not:
Dün hava bozmadan az önce sokağın köşesindeki çiçekçiden aldığım nergisler,
Çiçekçimiz "abla,  artık bitiyor bunların mevsimi" dedi

5 yorum:

  1. 7 Yüz'ü izlemiştim ben de, bazı öyküler çok güzeldi. 9 Şubat'ta Bozkır'ın 2. sezonu başlıyor, onun merakındayım. Bugün Antalya yağmurlu, nemli, pis bir hava var. Mubi'de bir Türk filmi izledim: "Birlikte Öleceğiz". Fazla uzun, fazla duygusaldı ama çok güzel İstanbul görüntüleri ve ölümünden az evvel, tüm Yeşilçam erkek oyuncuları içinde tek geçtiğim Süleyman Turan vardı. 2,5 saat onların hatrına oturdum başında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu film benim de listemde. Bugün gazetede vardı, filmle ilgili bir yazı:
      https://www.gazeteduvar.com.tr/uclu-bir-ask-masali-ece-mazhar-ve-istanbul-makale-1601477

      Sil
    2. bu arada 7 yüz'ü ben de çok beğenmiştim, bozkır'ın 2.sezonunun da yolunu gözlüyorum :)

      Sil
  2. bugün sana whatsapp'tan yazdığımı buraya da ekleyeyim o halde. Sezen'in Ot dergisinde yayınlanan son şiirinin son 3 dizesi bana "The Banshees of Inisherin"i çağrıştırdı:
    "...Yazacaklar
    Birbirimizi öldürünceye kadar
    Sevdiğimizi"
    öyle işte :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!