6 Ocak 2023 Cuma

6 Ocak Cuma

Günün Keşfi:

Dündü sanırım İş Sanat'ta Melikşah Altuntaş'ın Esra Ruşan'la yaptığı söyleyişi izlerken ilk kez Arvo Pärt ismini duydum. Estonya'lıymış ve bir çok filmde kullanılan en ünlü bestesinin adı Spiegel im Spiegel (Ayna İçinde Ayna) imiş.
Aradım, buldum ve parçayı gece gündüz dinler oldum. İnsanın içini yıkar gibi bir müzik. 
Şurada, hakkında yazılmış entrylerden bazısında oldukça ayrıntılı bilgi var, okumanızı ve aşağıdaki piyano çello versiyonunu dinlemenizi öneririm.


 
                      
Spiegel im Spiegel for Cello and Piano (Arvo Pärt)


Günün Filmi:

Güneş Sonrası / After Sun  
Charlotte Wells'in Cannes ödüllü  filmi, güne güzellik ve yanı sıra hüzün kattı. 
Film hakkında bilgi burada, film şu sıra MUBİ'de. 


Günün Diğer Müzik Linki:

Dün sabah Şulem mesaj gönderdi, "bak bu sefer sen hatırlatmadan açtım"yazmış ve Nuh'un Gemisi'nin bu haftaki yayının linkini eklemişti.
Dedim bu hafta "birinç" oldun sen.
Şimdi ben de bu sabah dinlediğim yayının linkini ekleyip, dinleyenler nezdinde görevimi yerine getireyim, burada. 


2 yorum:

  1. ne kadar güzel gerçekten. sabaha böyle bir müzikle başlamak iyi geldi, sağol canımcım :)

    aftersun'ı biz de dün gece izleyecektik güya, bir ani akraba ziyareti gerçekleşince bugüne kaldı, kısmet bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olley! Beğendin mi? Ne güzel. <3

      Aftersun, ilk seyirden sonra üzerinde düşündükçe yavaştan içerilere dokunmaya başladı.

      Sil

Hoşgeldiniz!