25 Ocak 2023 Çarşamba

25 Ocak Çarşamba

* Bir kaç gün önce takvim yaprağında okuduğum bir Pablo Neruda şiiriyle başlayalım. (Çeviri Sait Maden)

BU GECE EN HÜZÜNLÜ ŞİİRİ YAZABİLİRİM 
Şöyle diyebilirim: "Gece yıldızla dolu. Ve yıldızlar, masmavi, titreşiyor uzakta. 
Şakıyarak dönüyor gökte gece rüzgârı." 
Bu gece en hüzünlü şiiri yazabilirim. 
Sevdim ben onu, o da beni sevdi bir ara. 
Kollarıma aldım bu gece gibi kaç gece. 
Kaç defa öptüm onu sonsuz göğün altında. 
Sevdi beni o, ben de bir ara onu sevdim. 
O durgun, iri gözler sevilmez miydi ama. 
Bu gece en hüzünlü şiiri yazabilirim. 
Yokluğunu düşünüp. 
Yitmesine yanmakla.  

** Yönetmen Todd Field'in filmi   Tar'ı seyrettim bugün. Cate Blanchett yine müthiş bir performans vermişti filmde. 
Filmi konusunu açık etmeden anlatmak zor, filmi seyretmenizi öneririm. Ana fikir olarak,  ünlü bir orkestra şefinin müthiş portresi diyeyim ve ayrıntı isteyen için şu yazıyı ekleyeyim. 
Ertesi sabah düşünürken aklıma geldi, filmdeki müziğin insan duyguları üzerindeki etkisiyle ilgili ifadeler ayrıca üzerinde düşünmeye değer.

*** Hava bugün yine soğuktu, yürürken iyi giyindim ve üşümedim. 
Dün akşam az bir yağmur yağdı, bekliyoruz çoğunu. 



Ünlü Çek sanatçı Mucha'nın desenlerinden yapılmış bir kupa, arkadaşımın armağanıydı.


6 yorum:

  1. Filmi beklemedeyiz, bugün adaylar açıklandığında Cate adına pek sevinmiştik zaten Sevgili Okul Arkadaşım. Neruda epeydir okumamıştım teşekkürler, kitabını aldım raftan şimdi, yıl 1978'miş fakat yazdığınız şiir yok bendeki kitapta, bu daha güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cate müthiş Sevgili Okul Arkadaşım, Meryl Streep sonrası neslin en iyi oyuncularından biri, bence de. :)
      Bu şiir Saatli Maarif Takvimi yaprağındaydı, bir kaç gün öncesinde. Anıları olan bir kitap olmalı Neruda şiirleri kitabınız, ne güzel. :)

      Sil
  2. ne güzel bir şiir...
    filmden habersizdim. oğluş gidince oturayım bilgisayarın başına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şiir beni kendine çekti okuyunca, aşkın iki taraflı oluşunu anlatıyor diye düşündüm. :)
      Oscar adayları açıklandı ya, aniden bir dolu görülecek film çıktı ortaya. :))

      Sil
  3. Bu şiir en sevdiklerim arasında <3

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!