24 Ocak 2023 Salı

24 Ocak Salı

 * Ne diyecektim?  Ha evet, dün gecenin bir vakti uykusuzluğuna yakalandım, bir süredir olmuyordu, dün önceki kaç güne göre daha az yürümüştüm, ona bahane buldum. Gerçek sebep olabilir de olmayabilir de...
Sabahtan şu saate dek gün paldır küldür geçti, eviçi işlerim vardı, kardeşim anneme geldi, çay içtik, sohbet ettik.
Eviçi iş diye uydurduğum kelimenin kapsamında çiçek sulamak, nevresim değiştirmek, çamaşır yıkamak vb. var. Bitmiyorlar, her gün yenisi yeniden çıkıyor ortaya.

** Sarkaç'daki son yazılardan birisi sosyal botlar ve dezenformasyon üzerine.
Şöyle bir genel bilgi aktarayım, ayrıntısını yazıdan okuyunuz lütfen, teknoloji okur yazarı olmamaız gereken iletişim çağı için gerçekten  faydalı bilgi.

Sosyal ağlarda alışılagelmiş kullanıcıların haricinde davranışları otomasyon ile kontrol edilen hesaplara sosyal botlar deniyor ve burada otomasyon faaliyetleri bu hesapları ayırt eden faktör.

*** Bugün hava dünden daha soğuk, sıkı giyinip çıktığım iyi olmuş. Biraz turladım, bir iki eksik aldım eve döndüm. Akşam indi bile erkenden.



Günün neşesi, bu senenin balkon güzeli sıklamen olsun....

12 yorum:

  1. Bu sıklamen arkadaş eskisi mi yoksa yeni mi alındı? Valla en kalender saksı çiçeği, kış boyu hizmet veriyor sağolsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yenisi Leylakcığım, geçen seneki canlanmadı bir türlü, ben de yenisini aldım.
      Gerçekten, rengiyle karanlık kış mevsimine ışık saçıyor. :)

      Sil
  2. Linke tıkladım, okudum okudum ve sosyal medya kullanmadığım için şükrettim. Türkiye’de çok yaygın kullanılıyor bunu gözlemliyorum ve bu nedenle dezenformasyona da insanlar çok açık, cahillikle de birleşince tamam. Çağın sorunu, gerçek ötesi..
    Sosyal medya kullanma oranı düştükçe sorun olmaktan çıkıyor hatta gülünecek bir olay oluyor ama işte.. Bir deli bir kuyuya taş atmış, kırk akıllı çıkartamamış durumları.. Seçim öncesi kimbilir neler yaşanacak yine..
    Siklamenlerin fuşya rengi şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.ciğim, sosyal medya kullanmasak ya da şöyle bir bakıp çıksak bile, whatsap grupları var, onlar yeter zaten. Özellikle dezenformasyon yayılması konusunda birebirler. Bir ara gruplara gelen mesajlara bakıp, feyk haber ayıklayıp, buna inanmayın demekten helak oluyordum. :))
      Bakalım, göreceğiz önümüzde neler var? Gözlerimizi zihnimizi açık tutmakta fayda var.

      Sil
    2. Bende whatsapp grubu da yok :))) valla hiç yok. Çağdışıyım ama kafam rahat.

      Sil
  3. Ekmekçim, dün gece ben de uykusuzluk illetinin pençesindeydim. 02:30-06:30 arası yatakta baykuşlar gibi oturdum yatakta, çıkıp gitmedim de, inat ettim. Sonuç tüm gün sersemlik ve fincanlarca kahve...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh işte, oluyor bazen Mimozacığım...
      Ben uykuya dalamıyorsam, sırayla nefes egzersizi yapıyorum, müzik dinliyorum, sesli kitap dinliyorum, kitap okuyorum, sonunda bir iki saat kestirebiliyorum. :)

      Sil
  4. sıklamen kediler için zehirli olduğu için al(a)mıyordum ben. oysa çok severim...
    havalar soğudu diyoruz yine ısınıyor :( şöyle kar yağsa güzelce ne iyi olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardan geçtim -oysa geçen sene bu vakit yağmıştı ne güzel- yağmur yeter bana...
      Ya evet hatırladım, sıklamen ve kediler ilişkisini söylemiştin daha önce. Ne diyeyim bilemedim şimdi? :(

      Sil
  5. Biz tanşancık çiçeği deriz, evimizin camekan bölümü çocukluğumda bunlarla doluydu, cam kenarına renk renk dizmişti annem gelen geçen bakardı hayranlıkla. Hatta tohumundan kendi fide yetiştirirdi.
    Sosyal medyayı son zamanlarda kullanmakta sınırladım kendimi, kitap okuyarak o zamanı değerlendiriyorum. Dolaşmam en fazla 10 dakika telefonu kapatıp hayatıma devam ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon baştaki ismi tavşancık çiçeği olacak..

      Sil
    2. Ben de bir adını tavşan kulağı olarak bilirdim, benziyor. :)
      Bir çok saksı yanyana pencere önünde ne güzel duruyordu kim bilir, gözümün önüne geldi. :)
      En iyisi sosyal medyaya kesin sınır koymak, bravvo.

      Sil

Hoşgeldiniz!