23 Ocak 2023 Pazartesi

23 Ocak Pazartesi

* "Sanatçı Gibi Düşün" başlıklı kitabı bitirdim. 

Son bölümden bir alıntı yapayım:

"11. Son Bir Düşünce 

Eğer tüm okullar sanat okulu olmalıysa, belki tüm ofisler de sanatçı atölyelerine benzemeli. İnsanlar işyerlerine ceplerinden fırçalar taşan mavi tulumlarla gelmeli demek istemiyorum, ancak yaratıcılığı teşvik etmenin tüm iş kollan için hakiki bir hedef olduğunu düşünüyorum. 
Öyleyse iş ortamları da daha az hiyerarşik ve işbirliğine daha açık bir his vermeli Yaratıcı bir ekonomi yüksek hayal gücüyle düşünme özgürlüğüne ve kapasitesine sahip zihinleri bağımsız bireyler gereksinir."

Böyle keyifle çalışılacak işyerleri hiç fena olmazdı değil mi?

** Bugün Yıldız Kenter belgeseli "Caniko"yu seyrettim, zaman zaman duygulanarak ve böyle büyük bir ustayı sahnede seyretmiş olduğum için ne kadar şanslı olduğumu düşünerek. 
"Ben Anadolu"yu seyrettiğimde Yıldız Kenter'in o yaştaki hareketliliğine, enerjisine tüm performansına öylesine hayran kalmıştım ki...
Şimdi anlıyorum bu müthiş başarı hikayesinin ve parlak sanat hayatının arkasında çalışmak çalışmak ve çalışmak var. Müthiş!

*** Son not, günün sözü olsun.
Jack London demiş ki, "esin gelmesini bekleyemezsin, elinde sopayla esini kovalaman gerekir."



Dip Not:
Bugün hava Ocak ayında olduğumuzu hatırladı nihayet, poyraz sert esti, hava soğudu.

4 yorum:

  1. Burası da serinledi, hava kapalı bugün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada da kapalıydı hava, kapalı olunca sevimsiz gibi ama normal olan bu. :)

      Sil
  2. biz de dün başladık canikoya aslında ama araya yemek falan girince unuttuk. bu hafta içinde seyrederim mutlaka. ben de ben anadolu'da hayran kalmıştım Yıldız Kenter'e. En son da Nazım oyununda diğer kadın oyuncular ve Genco Erkal'la...Muhteşemdi(ler) her zaman olduğu gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o Rumelihisarı gösterisini sonradan küçük ekranda seyredebildim ve çok hayıflandım kaçırmış olduğuma.

      Sil

Hoşgeldiniz!