4 Ocak 2023 Çarşamba

4 Ocak Çarşamba

 * Annemin günü rutine göre eğlenceli geçti bugün. 
Arka sokaktaki kuaförüm İ. Bey saç boyası için gittiğimde annemin hatırını soruyordu, bir seferinde "pandemi döneminde başladı bu durum, şimdilerde yine yaşlı müşterilerimizin evlerine gidip saçlarını kesiyoruz, anneniz için isterseniz aklınızda olsun" demişti.
Annemin yıllardır gittiği kuaförü mahalleden taşındığından beri ne yapsak düşüncesi vardı, zaten. Bu iyi haber oldu. Yılbaşı öncesi annem yeni bir kuaföre saç kestirmek için kendini ikna etmiş ve "eh, gelsin bakalım" demişti. 
Aradım, "yeni yıl nedeniyle randevularda yoğunluk var, akşam iş çıkışı gelsem olur mu?" cevabını alınca geçen haftayı pas geçtik.
Bugün öğlene doğru İ. Bey kesme  makası, önlüğü, tarağı, fırçası vs. ile geldi. Antredeki ışığı ve aynayı beğendi, annemi oturttuk, saçlar kesildi, yerler süpürüldü, silindi, torunlara fotoğraf gönderildi, beğeniler alındı ve bütün bu faaliyet nedeniyle günlük rutinin dışına çıkmış oldu annem.

** İki gün önce elektrik süpürgesinin bağlantısı kırılan fırçası için uğradığım servis, şu sıra stok sayımı var, parçanın gelmesi on günü geçer demişti. Ne yapalım, gelsin de bekleriz deyip konuyu unutmuştum ki, dün akşamüstü mesaj geldi "sipariş verdiğiniz parça hazır". Tam yanlış bilgi herhalde diyordum, telefon çaldı, servisten arıyorlar, aynı bilgiyi tekrarladılar. Fazla stok yokmuş herhalde, sayıvermişler anlaşılan; gittim, aldım.

*** Yeni yıl ajandamı düzenliyorum iki gündür, yaz yaz bitmedi. Ne yazdın diyorsanız, bir kere bütün bayram tatillerini kırmızı, bildiğim, hatırladığım doğum günlerini yeşil kalemle işaretleyip, yazıyorum, vergi vb resmi ödemelerin aylarını işaretliyorum. Böyle böyle o bomboş sayfalar gelecekteki ihtimaller, uyarılar ile doluyor. Eskiden çocukların okul açılış kapanış tarihlerini, okul ödemelerini filan da yazardım, artık hayat iyiden iyiye sadeleşti. 
Geçen sene ilk kez ajandama okuduğum kitapları, izlediğim filmleri arka arkaya sıralamıştım, bu sene onları her ayın bitişine yazmaya karar verdim. İşte böyle küçük eğlenceler buluyorum kendime.



Günün en tatlı yılbaşı eğlencesi postadan çıkan şu nefis kart oldu, demek isterdim...
Onun yerine, dünün en tatlı eğlencesi mesaj kutuma düşen şu nefis kart ve içindeki güzel dilekler oldu diyorum.
Teşekkürler C.ciğim, geçen seneki kartını bütün sene saklamıştım, bu sene de açıp mesajlarıma bakacağım.
Ve alacağın olsun posta idaresi, yine kartımızı uzay boşluğuna düşürdün!

10 yorum:

  1. Nasıl atladım birden aaa gelmiş diye :)) Ah benim bu ümitvarlığım..
    Güle güle kullanın saçlarınızı anne kız, ne şahane hizmetmiş müşterinin ayağına dek gelmiş!
    Güzel başlıklara ne oldu yahu :)) Olsun böyle de çok güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bugün eve dönerken bizim postacı hanımı görünce (evet, postacımız scooterla gezen genç bir kadın) geldi mi acaba hevesine kapıldım, gelmemiş.
      O zaman dedim, gelmiş gibi yapayım. :)

      Bizdeki hizmet sektörü inanılmaz marifetli çözüm üretmekte bilirsin. :)

      Bugün başlık konusunu zorlamadım C.ciğim, artık böyle yapayım diyorum, o gün ne yönden eserse. :))

      Sil
    2. Ben de C'ciğimin kartını indirdim mail kutumdan ve klasöre yerleştirdim. Benim gelen kartların fotosunu çekip arşivlediğim bir klasörüm var bilgisayarımda, asılları da kutuda duruyor. C'ciğim beni fotoğraf çekme derdinden kurtarsa da aslını da sabırsızlıkla bekliyorum umudumu kesmeden :)

      Sil
    3. Leylakcığım,
      Senin arşivcilik becerine hayranım, ben genelde dağınığım bu konuda. Bir yere koyup, sonra aramakla vakit geçiriyorum. :))
      Kartlar gelir mi gelir? Bakalım...

      Sil
  2. Ajanda ile ilişkiniz çok imrendirici Sevgili Okul Arkadaşım. Kendiminin yapabildiğini hayal bile edemiyorum; denesem bile yarı yolda bırakacağım kesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ajandayla ilişkim, başlangıçta meslek gereğiydi, sonraları alışkanlık haline döndü, mesleki notlarım da günlük notlarım da yazılı halde birikti durdu. Bir ara abartıp büroya ayrı, eve ayrı ajanda alır ve tutardım. :))
      Ha sonra ne oldu derseniz Sevgili Okul Arkadaşım, büroyu kapatırken, o ajandaların hepsi ama hepsi teker teker geri dönüşüme gitti, bitti.

      Sil
  3. sıhhatler olsun anneciğine, güle güle, sağlıkla uzasın saçları :)
    ben dijital ajandaya geçtiğimden beri pek rahatım ama dokunabildiğim, nazım ajandamı arıyorum yine :)
    c.ciğimin kartı bana da gelmedi daha ama ben senin geçemn sene attığın karttan bile ancak geçen hafta vazgeçmiş bir insanım neticede, her gün posta kutusuna bakmaya devam ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şulem, tahmin edebileceğin üzre, şimdi de kısa mı oldu diye söyleniyor. :))
      Yılbaşı kartı bekleme durumu bir efsane haline gelecek yakında, gönderiliyor ve gitmiyor, ulaşmıyor, yine de bekleniyor bekleniyor. :))

      Sil
    2. "İlle de görmek için mi beklenir güzel günler
      Beklemek de güzel" demiş şair :)

      Sil
    3. Ah, ne güzel demiş şair... :)

      Sil

Hoşgeldiniz!