20 Ocak 2023 Cuma

20 Ocak Cuma

* Akşamüstüne dek hava pırıl pırıl ve ılıktı, sonra bulutlandı, akşama yağmur diyor, duacıyım yağsın.
Gündüz pazar alışverişi yaptım, pazarcılar aralarında konuşuyordu "hava böyle giderse sezonda Mart'ta açılır", sezon dedikleri yazlık sebze meyveler miydi tam anlamadım.
Biz 19 derece civarında oyalanırken, bu sabah kızımdan kar videosu geldi, oğlum hava kapalı, soğuk diyordu.

** Bir süredir Sezgin Kaymaz'ın Sandık Odası isimli öykü kitabını dinliyordum, bu sabah bitti. Öykülerin bir kısmı neredeyse fantastik ancak gerçek hikaye gibiydi, hani "garip ama gerçek" başlıklı öyküler vardı ya eskiden, o tarz.
Sezgin Kaymaz ne kadar üretken bir yazarmış, ancak fark ettim.

***  Akşamüstü bir iki küçük iş için dışarı çıkıyordum, sokakta Bayan E. ile rastlaştık, eli kolu dolu geliyordu. Özleşmişiz, ayaküstü biraz kaynattık, bizim oralarda kapı önünde ayaküstü yapılan muhabbete hanek derler diye kalmış aklımda; hanek ettik, biz de. 



Dip Not:
Sabahki kahvaltı tabağı, peynirli maydanozlu omlet, ceviz, salatalık,
Çay da vardı bardakta, çıkmamış,

12 yorum:

  1. Hanek etmek mi? İlk defa duydum ve çok sevdim ve zaten ben hanek etmeyi de çok severim :) Kar yağıyor lapa lapa şu anda, ister misin size de gelsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi daa sefere hanek ederiz, uygulamalı dil dersleri. :))
      Kar gelecekmiş söylentisi yaygın, ancak dün akşam tam trafik vaktinde yarım saat yağıverdi, oldu bitti, bugün yeniden güneş...

      Sil
  2. Kahvaltı tabağı çok azmış, bir de benimkini görsen. zeytin mesela mutlaka olmalı. yumurtanın her türünü çok severim. yazın mutlaka domates, salatalık,biber..off çok severim kahvaltı saatini. tek başına bile olsam ayrıntılı hazırlarım. Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az gibi görünüyor, ama doyurucu. :))
      Aslında ben de biraz peynir (yumurtanın içinde var gerçi) biraz zeytin, bazen yarım avokado (tok tutuyor) yazın biber, domates olsun severim. Doğrusu ben de tek başına da olsam ayaküstü yapmam, hazırlar masada oturur, çayla birlikte keyfini çıkarırım. :)

      Sil
  3. Ah "Hanek etmek" sözü bana rahmetli komşumuz Kilisli Kifayet Teyze'yi (Kifo) hatırlatır. Canı sıkıldı mı anneme gelir, "Hemenem bir lehme hanek edek, canım sıkılooor" derdi :) Hepsi hayal olup gittiler. Ben de bugün son anda karar verip saçımı kestirmeye gittim, pek de iyi ettim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh, yeni saçlarını güle güle kullan Leylakcığım, hafiflemiş güzel olmuştur. :)
      Hanek edenlere selam, gidenlerine rahmet olsun.

      Sil
  4. Ben de buradan görüp akşam yemeğinde peynirli omlet ve salata yedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Joe'cuğum, yumurta pek sevmem demiştin, hatırlıyorum. ;) Ben her türlüsüne bayılırım çocukluğumdan beri. :))

      Sil
    2. Yok severim sevmem meselesinden çok her gün bir taneden fazla yersem kolumun içi kabarıyor. Ve sabah kahvaltısında çok alışkın değilim. Zaman zaman sadece :)

      Sil
    3. Hımm, biraz alerjik bünye etkisi sanırım.
      Kahvaltıda yumurta candır, der huzurdan ayrılırım. :))

      Sil
  5. sezgin kaymaz müthiş bir yazar, ben geç keşfedenlerdenim. hele Arzu'nun önerdiği üçlemesi...nasıl bir karakter yoğunluğu, nasıl etkileyici / fantastik kurgu, bayıldım...öneririm ben de okumadıysan

    artık havalar soğusa ve yağmur/kar yağsa...çok korkunç bir haldeyiz gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay dur bakayım onlara da. :))
      Valla hava konusu içimi darlıyor desem...

      Sil

Hoşgeldiniz!