28 Aralık 2022 Çarşamba

28 Aralık Çarşamba

Günün Şarkısı: 

Çağrışım zincirlerim bazen öylesine birbirine ekleniyor ki neyi neden dolayı hatırladım ve peşine düştüm ipin ucunu yakalamak hayli müşkül hale geliyor. Hah buldum! 
Az sonra günün şarkısı olarak ekleyeceğim melodiyi, bu sabah instagramda Akgün Akova'nın postunda duydum.  Amália Rodrigues'in söylediği şarkının adı "Cheira a Lisboa  /   Lizbon Gibi Kokuyor"  Rodrigues'in alıştığımız hüzünlü söyleyişi yerine coşkulu bir ses ve ritm var şarkıda. Dinleyin bir, beğenecek misiniz?

Günün Sarıları:

Son haftada bir lodos, bir poyraz, bir yağmur derken, ağaçlardaki yaprakların neredeyse tamamı döküldü. Kalanlar, dallarına sıkı sıkı tutunanlar, nedense en kocaman olanlar sanki. 
Bugün eve dönerken bizim sokakta ve alt sokakta bir at kestanesi bir incir yaprağı gördüm. Dayanamadım aldım, fotoğrafını çektim, sonra yeniden toprakla buluşsunlar niyetiyle balkondan aşağı saldım. Ancak, sonuç niyetten farklı oldu; rüzgarsız havada yapraklar serbest düşerek alt komşunun balkonuna kondular. Bakalım daha başlarına neler gelecek gariplerin?

 

Günün Bilgisi:

Nuhun Gemisi'nin Standart FM'deki bugünkü yayınında saat 20:30'dan itibaren Arjantin var.
Radyodan dinlemek isteyenlere duyurulur, kaçıranlara yarın linkini veririm. 


8 yorum:

  1. Akgün Akova'nın sabah paylaşımları ne şahane oluyor değil mi? Günümü aydınlatıyor resmen...Ah Lizbon, Lizbon...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı insanlar günaydın demeyi biliyor, Akgün Akova da onlardan. :)
      Ah Lizbon Lizbon... Bence de! :))

      Sil
  2. Çok beğendim, anında, dinlerken yazıyorum, kesinlikle çok keyifli:) Çok teşekkürler Sevgili Okul Arkadaşım, akşama keyif kattınız. Şimdi baştan alıyorum:) Bu arada şarkı bitti ve aynı şarkının bir başka sesten yorumunu dinletmeye başladı youtube... iki yorum arasında dağlar var demekle yetiniyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Youtube bana Amalia'dan devam etmeyi uygun görmüştü, her seferinde. :) Ancak elbette hüzünlü tarafından.
      Ne acayip bir ses değil mi Sevgili Okul Arkadaşım, insanı içine çekiyor adeta.

      Sil
  3. Günün sarıları başlığını çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  4. Oldum olası severim, o yanık sesli tınılarını... Sabaha ne iyi geldi. Başka bir kanaldan liste yapıp günü, gitmeyi/bir süre yaşamayı çok istediğim Portekiz düşleri ile doldurayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portekiz düşleri bugün ve her gün için en güzel düşlerden, gerçek olması dileğiyle... :)

      Sil

Hoşgeldiniz!