27 Aralık 2022 Salı

27 Aralık Salı

Dünkü "ben blogu ne yapayım a dostlar" yazısından sonra aklıma şu geldi; bir iki deneme yapsam da nasıl oluyora baksam. 
Doğrusunu isterseniz, benim yazma nedenlerim arasında yazarken daha iyi düşünmek ilk sıralarda yer alıyor.   
Dolayısıyla, bu blogu nasıl sürdüreceğimin denemesini yazarak yapmak, daha akla yakın geldi. 

Mesela şöyle:


Günün Fotosu

Yan apartmanın arkasındaki gözlerden uzak bahçecikteki turunç ağacı,
Meyveleri oldu bile, ancak toplayan yok henüz,
Geçen sene de "kim toplayacak buncağızı" diye söyleniyordum,
Bir gün fark ettim ki üzerinde hiç meyve kalmamış, toplamışlar.


Günün Musikisi:

Bu sabah TRT 3'de Türk Klasik başlıklı programı dinliyordum. 
Programda Cihat Aşkın Ensemble'ın (keman sanatçısı Cihat Aşkın önderliğinde kurulmuş müzik topluluğu) kaydettiği iki parçayı çaldılar. 
Bunlardan Sultaniyegah Sirto'yu size de dinletmek istiyorum. Diğer parçaları da bulup dinlemenizi öneririm, nefis kayıtlar. Tık lütfen! 


Günün Paragrafı:

" ... Sinema tuhaf bir gerçeklik duygusuyla, senin onun içinde yeniden bir kez daha oynamana müsaade ediyor. Bir kez daha o duygular içerisinde ve bu defa yönetmen ya da oyuncu ya da senarist olarak bulunmana müsaade ediyor. Seyirci olarak bulunmana da... Hatta en konforlusu seyirci olmaktır. Sinema yitirilmiş ya da yitirildiği zannedilmiş, artık bir daha geri dönmez denilen o zamanı herkese bağışlıyor." *
Sf. 84
Cebimdeki Ekmek Kırıntıları
Ercan Kesal 
Söyleşi Yenal Bilgici

* İtalikle belirtme orjinal metinde yok, ben yaptım. 

8 yorum:

  1. Enfes işte :) Dediklerimin tam arkasında duruyor ve heyecanla bekliyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tişikkir ederim C.ciğim. :<3
      Başladım gibi sanki. :))

      Sil
  2. Gayet güzel, böyle devam, konu başlıkları değişebilir tabii ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Leylakcığım. <3
      Konu başlıkları gelişine göre artık, güne sormak lazım. :))

      Sil
  3. pek çok beğendim :) devam lütfen şekerparem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorsun, yazmasan olmuyor. :))
      Baktım da, bir ara Ekmekcikız'a da her gün yazıyormuşum, üstelik bin tane işin arasında. Gençlik enerjisi zaar. :)

      Sil
  4. Böyle bir düzen bence düzenli yazmak konusunda da motive edici olur, hem de ilişkilendirilen fotoğraf, müzik ve metin zamanla bir seçki oluşturur. Süper olmuş. Ah ah bana da bir yazma disiplini geliverse, aniden ve hiç çaktırmadan :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evrenciğim, işaret ettiğin noktalarda faydası olacağını düşünüyorum ben de. Umarım uygulaması gerçek olur. :)
      Disiplin konusunda söyleyebileceğim tek şey, tekrarladıkça alışkanlık haline gelmesi. Sana aniden gelsin o vakit. ;)

      Sil

Hoşgeldiniz!