23 Aralık 2022 Cuma

23 Aralık Cuma

 * Ercan Kesal'la söyleşi kitabı Cebimde Ekmek Kırıntıları'na başladım dün gece. 
Bu sabah, Murakami'nin Birinci Tekil Şahıs öykülerinden birini daha dinledim.  
Böylece en uzun gecelerin keyfini bol okumayla çıkarıyorum diyerek kendime züğürt tesellisi veriyorum.

** Oğlumun ve gelinimin vizelerinin hazır olduğu haberi geldi, nihayet. 
Kaç zamandır bilmemize ve beklememize rağmen şimdi ayaklarımız suya erdi işte;  gidecekler, gerçekten gidiyorlar. Henüz biletlerini almadılar, ama hepimizi hafiften bir telaş sardı bile.
O zaman Vlatava'nın nasıl doğduğunu, büyüdüğünü, aktığını anlatan  Smetana'nın senfonik şiirini dinleyelim.  

*** Bugün evin en çok mutfağında vakit geçirdim; pazara gittim, aldıklarımı yerleştirdim, yemek yaptım, salata yaptım derken akşam oldu, çocuklar yemeğe geldi, yedik kaldırdık, biraz sohbet ettik ve gittiler bile.
Bu da böyle bir gün işte.




Dip Not:
Kışları soğuk Orta Avrupa şehrine gidecek genç evlilere sıcak bir armağan,
Elektracığımın el emeği göz nuru kucak battaniyesi,


4 yorum:

  1. Smetana'nın vatan özlemi hakikaten şiirsel geliyor bana da, sık sık dinlediklerimden :)
    Demek Prag yolcularınız var! Ne kadar yakınız, bir ihtiyaçları olduğunda hemen orada olduğumu belirtmeme gerek yok değil mi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet C.ciğim, Leuven'den sonra Prag da sıla hasreti listemize girdi. Yolları açık olsun diyoruz.
      Gerçekten yakınsınız, biliyorum varlığının sıcaklığını, teşekkürler. :)
      Bir gün onları ziyarete gidebilirsem, belki sana da merhaba derim, belli mi olur? ;)
      Tekrar teşekkürler ve sevgiler çok. :)

      Sil
  2. ay battaniyeye bayıldım, ne becerikli kadın şu elektra, ve ne düşünceli :) güle güle kullansın gençler ve dilerim hep çok mutlu olsunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel değil mi? Çocuklar da sevdiler. :)
      Elektramız bir tanedir. <3

      Sil

Hoşgeldiniz!