19 Aralık 2022 Pazartesi

19 Aralık Pazartesi

 * Dün gece erken yatmış ve uyumuştum, çok lazımmış gibi sabahın köründe uyandım. Lüzumlu lüzumsuz bir şeyler dinledim, oyalanmaya çalıştım, hava bir türlü aydınlanmak bilmedi, yağmur atıştırıyordu, bulutlar havayı daha gri gösteriyordu, baktım aydınlığı beklemekle olacak gibi değil ayaklandım. 
Yatakta oyalanmaya devam etsem, kış depresyonuna girmeme ramak kalmıştı gibi hissettim.

** Kahvaltı hazırlarken, çayımı içerken Beethoven dinlemeye başladım ve sonra devam ettim. Opus 31, 2 numaralı "The Tempest" başlıklı sonatı bir kaç kere farklı yorumculardan dinledim. Aynı müziğin, aynı notaları, fakat tınılar farklı, yorumlar zamana, kişiye göre değişiyor; özellikle allegretto 3. bölümün girişi o kadar net farklılık gösteriyor ki...

*** Öğlen civarı biraz dışarı çıktım, amanın nasıl soğumuş hava, poyraz deli esiyor, çisil çisil yağan yağmura gibi gözüm de yaşardı.
Eve dönünce ayaklarımı uzattım oturdum ve senenin 42. -bilmiyorum sonuncu mu?- kitabını okumaya başladım. Leylakcığımın yeni yıl armağanı, sevdiğim yazarlardan Jhumpa Lahiri'nin son kitabı "Olduğum Yer"  Yazarın İtalyanca yazdığı bu romanı, diğer okuduğum kitaplarından epey farklı bir üslupla yazılmış. Sakin, sade ve merak uyandırıcı.



Dip Not:
Kokina zamanı geldi bile,
Bu senenin yılbaşı çiçekleri kardeşimin armağanı,

4 yorum:

  1. E Fazıl Say’ın tüm yorumları kendi gibi hareketli zaten :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, enerjisini esere de yansıtıyor. Wilhelm Kempff'i de dinledim bu arada. O da başka güzel. :)

      Sil
  2. Şu kokinalar kadar bana neşe veren az şey vardır sanırım :) ne güzeller, ne ışıltılı...
    kış depresyonuna gireyazıyorum ben de her sabah, sonra kendimi zorla döndürüyorum depresyon yolundan. bak şimdi! depresyona girmeye bile hakkım yok deyip bir depresyon nedeni yaratmak üzereyim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, değil mi? Şöyle ağız tadıyla bir depresyona girecektik, nasılsa kış geldi deyip ense yapacaktık! :))
      Olmuyor bize, o elbise uymuyor. ;)
      Kokinalar kışın neş'esi. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!