18 Aralık 2022 Pazar

18 Aralık Pazar

* Bu senenin Nobel Edebiyat Ödüllü yazarı, benim son aylardaki favori yazarım Annie Ernaux'un Nobel Ödülü kabul konuşmasını okudum. 
Hani Orhan Pamuk  ödül aldığında bir konuşma yapmıştı  "Babamın Bavulu" başlığıyla bilinir o konuşma. Ernaux'un konuşması da böyle, yazar olarak köklerini, nelerden etkilenerek neler yazmaya karar verdiğini anlatıyor, zevkle okudum. 

** Öğlene doğru annemdeydim, televizyon açıktı. Selda Bağcan yakında bir tarihte Londra'da konser verecekmiş. Yapılan anonsta çok eskilerden bir şarkısı çalmaya başladı. Hatırladığım, eskiden bizim evde plağı olan şarkılardan birisi olduğu ve benim o plağı diğerleri gibi defalarca döndür çevir dinlediğim. Arka yüzündeki Gesi Bağları'nı o zaman da  çok severdim. 
Selda Bağcan'ın o kayıttaki sesi şimdi kulağımda olan sesinden  farklı geldi, sanki daha taze daha naif...
Dinlemek isterseniz burada, size nasıl geldi? 

*** Akşamüstü yürüyüşe çıktım. Bir süredir mahallede tur atmıyordum. Bu defa önce minibüs caddesi tarafına yürüdüm, metro istasyonu civarındaki inşaatta değişiklik var mı baktım. O tarafın denetimi bitince E5'e doğru yürüdüm, kooperatif kapalıydı, açık olsa yumurta alacaktım. İnce ince bir şeyler serpiştirmeye başladı. Meteorologlar sprey şeklinde yağış diyor buna. Ahmak ıslatandan bile daha ince bir şeyler, havada kalıyor adeta, yere düşmüyor gibi.
Hava düne göre çok soğumuş, poyraz sert esiyordu, yürüyüşü fazla uzatmadım, bir saat sonunda eve döndüm. Kardeşim o sırada mesaj attı Kulüpler Kupası voleybol finali varmış, 2. ve 3. devreleri izledim.
Bakalım Arjantin Fransa maçı ne olacak? Oturup izlemesem de kalbim Arjantin'den yana.



Dip Not:
Mandalina mevsimi tüm hızıyla sürüyor,
Klementin cinsi mandalina en sevdiklerimden,
Kokulu oluşu hoşuma gidiyor,
Turunç ve mandalinanın çaprazlanmasıyla üretilmiş, zamanında.

22 yorum:

  1. Ben de Bodrum mandalinasına bayılıyorum, o koku beni çocukluğumun yılbaşı gecelerine ışınlıyor ama onca çekirdek tam bir işkence :))) Favorim Rize mandalinası ama Antalya'da pek bulunmuyor, ince kabuklu ve çok lezzetlidir. Satsumaya tav oluyorum. Klementin ya da Antalya deyimiyle Gramantin'in kokusu beni hapşurtuyor ve biraz tatlı geliyor, ekşimsi severim ben. Mandalina en klas kış meyvesi. Bugün burası neredeyse yazdı, bakalım sonrasında ne olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rize mandalinası yani satsuma, benim de favorim ama çocuklar için bahsettiğin nedenlerle clemantine alıyorum, kocama sorsan hepsi portakal :)))

      Sil
    2. Satsuma başka kuzum, çok kalın kabuklu olur o, bizim buralarda, Ege'de yetişen mandalina, Rize'nin kabuğu çok incedir...

      Sil
    3. Leylakcığım,
      Bodrum mandalinasını ben de severim, şöyle bir düşününce aroması yüksek, kokusu keskin meyveler bana daha cazip geliyor sanırım. :)
      Mandalin kabuğu kokusu hapşurtuyor deyince, aklıma bizim Mişa kedimiz geldi, mandalina kabuğu kokusundan nefrat ederdi, bucak bucak kaçardı yavrum. :))

      Sil
    4. Aaaa internet yanılttı beni rize mandalinası nedir diye bakayım dedim yanında satsuma yazıyordu ben de atladım hemen :)) evet kalın kabuk ama sulu ve az şekerli! Rizeyi merak ettim! Genel olarak turunçgiller çok acaip meyveler, bergamut misal, reçeli ve çayı dışında bir işe yarar mı? Ya da pomelo misal bağımlısı oldum ben ama meyvenin boyutunu düşününce ağacı aklım almıyor :)))

      Sil
  2. Nobel konuşmasının hepsini okudum, özellikle göçmenlerin çocuklarına dair kültğr içinde erime ve dilin bu süreçteki etkisi ğzerine söyledikleri ilginç geldi. Çok sevdiğim bir yazar değil açıkçası..
    Ah Gesi Bağları’nın spotify’daki çok eski bir kaydı var bende, muhteşem, ne zaman dertlensem dinliyorum :) Cem Adrian’ın Sar Gelin’iyle ardarda olunca oy… Ama bazen oluyor işte öyle.
    Eklediğin linkteki kayıt gesi bağları sanmıştım, Altın Kafes çıktı :) ne genç bir ses Selda gibi değil….

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekçimin yorumlarına tebelleş oldum ama sohbet gibi oluyor böyle :)) Sana bir gün Sar Gelin'i söyleyip göndereceğim (güzel söylerim kız:) amma vatsapın yok :))

      Sil
    2. Benim için Selda "O Günler"dir, şarkı değil acı bir çığlık o bence, ne zaman dinlesem tüylerim diken diken olur...

      Sil
    3. C.ciğim,
      Annie Ernaux'u bir senedir tanıyorum, metinlerini okudukça dünyaya bakışını, kendisini konumlaması konusundaki farkındalığını takdirle karşılıyorum. Yapmayı hedeflediği edebiyat, edebi değilmiş gibi gözükse de insanın derinine dokunabilen ve bununla birlikte toplum hakkında da bir bakış oluşturabilen metinler yazmak sanırım. Bunu beğeniyorum. :)

      Sil
    4. Leylakcığım,
      Ne iyi ettin de yorumları sohbet havasıyla şenlendirdin, harikasın. :)
      Selda'nın gençlik sesini duyunca, o yıllara gittim sanki. Haklısın, "O Günler"i başka bir güzel söyler Selda.

      C.ciğim,
      Yukarıda sana yazarken Selda konusunu atlamışım, Altın Kafes ve Gesi Bağları bizdeki plağın A ve B yüzlerindeki parçalardı. Dolayısıyla birini duyunca aklıma anında öteki yüzü geliyor. :))

      Sil
    5. Whatsapp’ı yolladım şarkıyı bekliyorum :))
      Ekmekçim ne sürprizlerle dolu kadınsın :))

      Sil
    6. Buradaki sürprizlerle dolu kadın, sanırım Ekmekcikız değil de Leylak Dalı olacaktı. ;)
      Şarkıyı ben de duysaydım diyordum, bir de. :))

      Sil
    7. Yok hayatım sensin sürprizlerle dolu olan, plak nedeniyle :))

      Sil
    8. Ah, anladım şimdi! :))
      Şarkıdan ötürü Leylakcığım sanmıştım. ;)

      Sil
  3. Anlık bildiriyorum Arjantin Fransa maçı şu an bitti ve gerçekten de çok heyecanlı bir maçtı, dilediğin gibi de oldu Ekmekçim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimozacığım,
      Güya maçı izlemedim fakat onbeş dakikada bir ne olmuş merakıyla internete baktım ve sonuçtan çok memnunum. :))

      Sil
  4. selda bağcan, genelin aksine, çok severek dinlediğim biri değil. kendisini övme dozundan ve tarzından da çok rahatsız oluyorum açıkcası, belki onun etkisidir sesine olan mesafeli duruşum da :)

    mandalina candır, ennnn sevdiğim meyvedir. çekirdeksiz olsun yalnız lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sesi de seni itmiş olabilir Şulem, zor bir sesi var. :) Bedia Akartürk'ün de sesi öyledir mesela, annem hiç tahammül edemez onun sesine. :))

      Mandalina candır evet, ancak çoğu insanın aksine çekirdekli de severim, hatta tam aksine çekirdeklileri daha çok severim, kokulu olurlar çünkü. :))

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl olmuşsa olmuş Leylakcığım, Mimoza'nın postuna yazılmış yorumun bir de burada çıkmış. :)) Bence kalsın. ;)
      Ne güzel radyo programlarıydı, ne şahane müzikler dinlerdik. Gerçi güzel müzikler şimdi de var da zamanlar pek o kadar güzel değil mi, nedir?

      Sil
  6. Yanlışlıkla Mimozanın yorumunu buraya yazmışım o yüzden sildim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben de şimdi oraya cevap yazmıştım. :)))

      Sil

Hoşgeldiniz!