17 Aralık 2022 Cumartesi

17 Aralık Cumartesi

 * Sabah uyanınca  şöyle rahat rahat dinlemelik müzik aradım ve aklıma bu haftaki Nuhun Gemisi'nde ne vardı acaba geldi. Bluesy Rock başlıklı yayın, daha ilk parçasındaki Bryan Adams'la birlikte Paco de Lucia'yı dinledim ve arkası  çok keyifli geldi, yayın burada. 

** Dün uzaklardaki bir arkadaşımla yazışıyorduk. Bana bugünlerde severek çok defa okuduğu, aklına takılan bir şiiri gönderdi.
Şiir hasan Hüseyin Korkmazgil'in. Benim de çok hoşuma gitti. Buraya aktarayım, şiir sever arkadaşlarım için:
 
"Gitme, sonbahar oluyorum, sonrası hiç
Ağaçlar bükmesinler n'olursun boyunlarını
Neden akşam oluyorum tren kalkınca
Kırlangıçlar birdenbire çekip gidince
Mendiller sallanınca neden tıkanıyorum
Öyle çok acımasız ki, öyle birdenbire ki
Az önceki çiçekler nasıl da diken diken
Gitme, sonbahar oluyorum, sonrası hiç.
O sularda çimdik, bitti; köprüleri geçtik, bitti
O elmanın tadı orda, o kuş çoktan öttü, bitti
Artık çocuk değiliz, susarak da bir şeyler diyebiliriz
Günler devlet alacağı, yıllar bir kadehçik buzlu rakı
Oyunlar oyuncaksı, oyuncaklar eski şarkı
Kavaklara oklu yürek çizip duran o çakı
Nerde şimdi, nerde şimdi, nerde o kan sarhoşluğu
Gitme, sonbahar oluyorum, sonrası hiç."

***  Öğleden sonra caddeye doğru yollandım. Aklımdaki düşünce, hava güzelken fırsatı kaçırmayayım, bu arada siyah bir kot pantolon da bulsam harika olur idi.
Amanın! Cadde bir kalabalık bir kalabalık... Herkeşler orada olmalı, insanlar omuz omuza yürüyor. 
Neyse ki, kot bakmak istediğim mağaza tenha sayılırdı, üstelik aradığım gibi bir kot sanki arkada bir  askıda benim için ayrılmış beni bekliyordu. Giydim, tamam dedim, kasada doğum günüm şerefine bir de indirim yapılınca tam süper oldu ve aldım çıktım. 



Dip Not:
Fotoğraf dünden,
Biz karga deyip geçsek de esası boz karga ya da corvus cornix imiş.


4 yorum:

  1. Şu kot pantolon icad olmasa ne yapardık diye düşünürüm hep:) Güle güle kullanın Sevgili Okul Arkadaşım, bu arada karga fotosunun şahane olduğunu söylemeden geçemeyeceğim:) Elbette Bryan Adams ve Paco de Lucia hatırlatması da süper oldu, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten kot olmasaydı ne yapardık değil mi? Teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım. :)
      Karga resmen poz verdi, Joe ile oturduğumuz sahil kahvesinde geldi tam önümüze tünedi, fotoğraf çekelim diye bekledi. :))

      Sil
  2. hasan hüseyin, çok anmasam da, çok sevdiğim şairlerden biridir. hele bazı dizeleri, hep dilimde gezinir aslında. ne güzel bir hatırlatma oldu. geçenlerde de ablam sosyal medyada bir başka şiiirini paylaştı, okudun mu? o da şahaneydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamışım galiba, hemen gidip bakıyorum cancağızım. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!