13 Aralık 2022 Salı

13 Aralık Salı

 * Dünkü takvimdeki fırtına bugüne denk düştü, eh olacak o kadarı. Sabaha karşı şakır şakır yağan yağmurun sesiyle uyandım, özlemişim yağmur sesini, bir süre dinledim. 
Uykuya dalmam gecikince biraz  İnsanlar'ı dinlemeye devam ettim, sonra uyumuşum. Sonunda sıkıntılı rüya görerek uyandım, gündüz niyetine diyeyim.

** Geçtiğimiz günlerde "ChatGPT" isimli yeni bir yapay zeka şeysi pardon sohbet robotu teknoloji dünyasına adım atmış. 
Biz burada abuk sabuk işlerle uğraşır, acayip ötesi çağdışı bir dünyada yaşar hissiyle mücadele etmekle meşgulken, dünyada neler oluyor, hiç değilse haberimiz olsun.

*** 27 Ocak 2020 tarihinde küçük bir kağıda  "kendime hatırlatmalar" başlığı atıp  not yazmışım, sonra onu dörde katlayıp çantama atmışım. Yazmışım, atmışım söylemi devam ediyor, kağıdı bir süre sonra bulmuşum ve defterime o notları aktarmışım. 
Bu -mişli geçmiş faaliyetine konu düşünceleri ben mi yazmışım, bir yerde okumuş da beğenmiş miyim, hatırlayamadım. Sanki, olumsuz düşünceler bünyeyi sardığında çıkış yolu bulma rehberi gibi bu notlar. 
Buraya da yazayım, belki okuyan birisinin işine yarar.
- Endişeyi, olumsuz olanı çöpe at,
- Olumlu insanlarla bir arada ol,
- Zihninde olanları yaz, listele, 
- Bir bardak sıcak çay iç,
- Durumunu yeniden değerlendir,



Dip Not:
Bugünkü soğuk havadan sadece iki gün öncesi,
Lodosla 20 dereceye çıkan havaya aldanıp açmaya başlayan begonvil,
Aralık begonvili,

4 yorum:

  1. Hatırlatıcı listen de begonvilin de ne tatlı :) Hem çayın çözemeyeceği dert mi varmış? Olmasın aman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begonviller fena aldandı bu defa, gerçi aldanılmayacak gibi değildi hava. :)
      Çay güzeldir, olumsuz düşünceyi siler atar. :)

      Sil
  2. bugün bostancı tren istasyonunda beklerken senin begonvilin büyük versiyonunun görüp "yahu istanbul'da aralık ayında ışıl ışıl begonvil mi olurmuş" dedim kendi kendime. öyle değil mi ama ya?
    hatırlatıcı listen şahaneymiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de son yürüyüşlerimde benim balkondakilerin kardeşlerini büyüklerini görüp dertleniyorum. Bırak İstanbul'u Ege'de bile kalmaz bu mevsimde begonvil filan...
      İşte, liste filan idare ediyoruz. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!