12 Aralık 2022 Pazartesi

12 Aralık Pazartesi

* Bugün karakış fırtınası  günüymüş, Saatli Maarif Takvimi öyle diyor. İstanbullular diyecek şimdi "şaşırmış o takvim fırtınaların yönünü adını filan". Bence fırtına  fırtınadır, üstelik mutlaka karakış gerekiyorsa işte  Avrupa şuracıkta, donuyor. 

** Öğleden sonra yine sahile indim, deniz çok daha sakindi, hava düne göre biraz serinlemişti. Bir yandan ağaçlardaki sararmış yapraklar yerleri kaplamışken bir yandan begonviller yeniden açmaya başladılar. Bu sene kış ılık geçecek sanki. Yağmur yağsa biraz, ne iyi olur.

*** Akşamüstü ana teması  "şüphe saplantıya dönüştüğünde ne olur" olan ve yönetmeni Park Chan-wook'a  2022 Cannes Film Festivali’nde En İyi Yönetmen Ödülü kazandıran  Ayrılma Kararı'nı MUBI'de izledim.
Klasik kara film polisiye kavramına yeni yorumlar getirmişti, ilgiyle seyrettim. Yönetmenin İhtiyar Delikanlı ve Hizmetçiler filmlerini seyretmiş  ve beğenmiş olanlara öneririm.


Dip Not:
Daldaki son sarı yaprak,
Esecek mi o sert rüzgâr,
Orada ne kadar dayanacak?


2 yorum:

  1. Ben de yağmuru dört gözle bekliyorum ama bir türlü gelmek bilmedi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten, gözüm yollarda Mimozacığım. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!