11 Aralık 2022 Pazar

11 Aralık Pazar

 * Lodos esiyor yine, hem de ne lodos! Gün ortasında hava sıcaklığı bir ara 20-22 derece gösteriyordu.
Dedim, bu lodosun denizdeki halini kaçırmak olmaz, öğleden sonra sahile doğru seyirttim. Henüz Taşlıçeşme sokağından geçmiş sahile yönelmiştim ki rüzgar sertleşti, beremi geçirdim başıma. Sahil yolundan sonra deniz kenarı tam anlamıyla uçuruyordu. Martılar havada duramıyor gibiydi, sahilden içerilere doğru uçuşuyorlardı. Deniz kurşuni-mor arası adını bilemediğim bir renk almıştı, dalgalar kıyıyı dövüyor, köpükleri havaya sıçrıyordu. 
Sahilde seyre daldım ancak fazla uzatamadım, sert rüzgar hakkımdan geldi; önce gözlerim yaşardı akmaya başladı, sonra da burnum. Aldım voltamı, döndüm gerisingeriye.

** Dün gece, muhtemelen gündüz saatlerindeki buluşmanın verdiği ajitasyonla, epeyce zaman uykuya dalamadım. Kaç zamandır sesli kitap dinlemiyordum, daha önce Geceyarısı Kütüphanesi'ni dinlediğim Matt Haig'in "İnsanlar" isimli kitabını açtım. Bir yandan  ilgimi çekti, bir yandan uykum geliverdi. Sabah uyanınca biraz daha dinledim, devam edeceğim dinlemeye. 
Yine bir kitap hikayem var, matrak bir şey oldu. Bir arkadaşım kitap yazan bir akrabasına, biz arkadaşlarına hediye etmek üzere bir kaç kitap imzalatmış. İmzayı atan kitapların hediye edileceği kişileri tanımıyor, sanırım nezaket olsun düşüncesiyle imza üstüne "sevgiler", "dostlukla" filan gibi harcıalem sözler yazmış. Adıma imzalanan kitabın sunum cümlesi şöyle " Değerli Ekmekcikız'a, Aşk'ın en güzelini tatması dileğiyle". Ne buyrulur?

*** Sahilden döndükten sonra kızım aradı, kütüphaneye çalışmaya gidiyorum dedi. Biz konuşurken kar yağmaya başladı, görüntüyü açtı, ilk kar taneciklerini benimle paylaştı. Dedim, biz burada 20 derecede lodosla uçuyoruz. Dedi, donuyoruz anne!
Dün akşam da kuzenim ilk kar fotosu göndermişti. 

Unutmadan yazayım, sahile gider  dönerken  gördüm, Bostancı Karakolu'nun arkasındaki alt geçitte duvara Pastime Paradise ve Part-Time Lover şarkıları yazılmış, kaç kişi hatırlıyor acaba? 
Bir Stevie Wonder sevdalısı geçmiş olmalı oradan. Haydi günün şarkısı Pastime Paradise olsun, öyleyse



Dip Not:
Kınalıada'nın arkasından güneş ışığı sızmaya çalışıyor,
Nafile çaba,
O yağmur yağacak!

2 yorum:

  1. ankara'da da hava fena değil ama istanbul iyice şaşırdı artık! 20 derece ne yahu!!!
    ben de sana bu yıl aşkın en güzelini yaşamanı ve bir ömür sürmesini diliyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalp çarptıran dileğin için çok teşekkür ederim Şulem. :)
      İstanbul kendini Bodrum sanıyor, bence. ;)

      Sil

Hoşgeldiniz!