9 Kasım 2022 Çarşamba

9 Kasım Çarşamba

*  Ben diyorum Bienal'e gideyim, bak sonuna yaklaştı bile. Hayat diyor sana ne gerek iki senede bir olanı? Buyur burada ben varım, telaşı, koşturması, sağlık sorunu, güzellikleriyle hepsi bir arada işte!
Ne yapalım? Eyvallah diyeceğiz, bu sene de böyle...

** Bugün iki yaka arasında mekik dokurken, işimiz vakitli bitti biraz deniz görsek mi dedim. Kardeşim, biliyorsun tekrar karşıya geçeceğim, başka zaman dedi, haklı olarak. 
Sabah Levent'e gidişte en hızlı yol olarak Marmarayla Yenikapı'ya ulaşıp Hacıosman metrosuna geçmiştim. Dönüşte hiç olmadı deniz yolculuğu yapayım istedim. Metroyla Yenikapı'ya giderken hooop Şişhane'de iniverdim, yürüdüm Tünel'e geçtim, tıkır tıkır  Karaköy'e indim. 
Oh yaşasın en sevdiğim oldu iskelede, Kadıköy'e geçecek vapura koşarak yetiştim. Önce arka üst güvertede oturdum, yüzümü rüzgara verdim martıları seyrettim. Sonra aşağıya indim alt açığın kenarında durdum, yüzümü güneşe verdim, uzaktaki vapurlara baktım.

*** Kadıköy'de iskele çıkışı hemen metroya aktarma yapmak yerine küçük bir çarşı turu attım. İnegöl köftecisine ve Hacı Bekir'e uğradım. Metis kitapevinin yerine tatlı, dondurma vb. satan kocaman vitrinli bir şey açılmış. Evet tabii öyledir herhalde, kitap, plak yerine şekere tatlıya daha çok ihtiyacımız varmış gibi...



Dip Not:
Dün akşam, Beşiktaş'tan Kadıköy'e geçiyorum motorla,
Yorgunum, dışarı çıkıp fotoğraf çekmeye üşeniyorum,
Motorun camının pusunu görmezden gelin lütfen,
Sağ arkada Çamlıca kulesi, ortada -sanırım- Atik Valide camii, 
Sahilde vapur ve tepede bulutların arasından sıyrılmış dolunay, 

6 yorum:

  1. Sadece bir defa geldiğim güzel İstanbul'un gezebildiğim yerlerinden bahsetmişsiniz ya, gözümde canlandılar resmen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün yine gelirsin Mimozacığım, birlikte gezeriz. :)

      Sil
  2. Metis'e üzüldüm, ama belki daha geniş yeni yerine taşınmıştır? (arlanmaz polyanna!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanmıyorum C.ciğim, keşke...
      Neyse ki, bir ötede halen İş Bankası yayınlarını satan kitapevi açık. :)
      ( Diğer Pollyanna! )

      Sil
  3. evet ya, bienal'e ben de gidemedim bu sene...ne diyelim, seneye inşallah...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!