7 Kasım 2022 Pazartesi

7 Kasım Pazartesi

 * Bugün Fenerbahçe'nin maçı varmış. Stada çıkan her yol saatler öncesinden tıkalıydı. 
Kardeşim Bağdat Caddesinden dolmuş, ben minibüs caddesi tarafından minibüs kullanarak randevumuzun bulunduğu yere ulaştık. Aynı eziyete dönüşte girmeyelim dedik, iyi karar vermişiz, istasyona yürüyüp trene ulaşınca, yaşasın toplu ulaşım ve tabanvay dedik.

** Baharın çeşit çeşit kokusu var, daha doğrusu ilkbaharda sırayla açan çiçeklerin ve dışarıdan gelen kokuların hafif, parfümlü halleri hepimizin hoşuna gider.
Şöyle bir düşününce, diğer mevsimlerin kokusu var mı? Galiba güz mevsiminin de kendine özgü kokuları var, ağaçlık yerlerde duyarsınız, kuruyan yaprakların kokusu vardır mesela. 
Son senelerde benim için sonbaharın kokusu malta eriği çiçekleriyle özdeşleşti, adeta. Bu günlerde her sokağa çıkışımda burnuma çarpan parfümlerini içime çekiyorum, gülümsüyorum. 

*** Bugün dışarı çıktığımda oğlumun beklediği belgeler nihayet gelmiş, annem evde olduğu için sorun çıkmadı, teslim alındı. Bu vesileyle, geçen seneki yılbaşı kartlaşması faaliyetindekine benzer şekilde, resmi posta sistemi (sadece bizimki mi, herkesinki mi, bilemiyorum) sınıfta kaldı, özel taşıyıcılar bir günde işi halletti. Ne acayip işler bunlar...



Dip Not:
Meiji döneminden bir Japon sanatçısının eseri,
Sonbaharın Kokusu, 1890

8 yorum:

  1. Posta sistemimizle ilgili sıkıntılar konusunda epeyi yazıya rastladım bu aralar bloglarda Sevgili Okul Arkadaşım, daha çok da yurt dışı gönderilerle ilgili olarak. Özel sektör sevicisi, geleneksel kurumları batırıcı bir yönetimimiz var sonuçta:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh işte söylemişsiniz olanı, insanın siniri bozuluyor. :(
      Biz ki yurt dışında mektup arkadaşı edinip, tıkır tıkır yazışmış bir nesiliz Sevgili Okul Arkadaşım, bize daha fena dokunuyor sanki.

      Sil
  2. posta sistemimiz sağ olsun senden bana 2 sokağı aşıp getiremezken yılbaşı kartını, geçenlerde amerika'daki yeğenlere yazdığım ve normal şekilde postaladığım mektupları 20 günde ulaştırdı biliyor musun? kaotik bir tarzı var :P

    sonbaharın kokusu değil de rengi var bende sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzı var mı, pek emin değilim. :)) Ama yeğenlere yazılan mektubun ulaşması güzel olmuş. :)
      Sonbaharın rengi daha çok alevli değil mi? ;)

      Sil
  3. Bu sene bir yılbaşı kartlaşması yapalım mı? Mali yükü olmasın diye belki kura ile eşleşme yapabiliriz :) Ay bir heyecan....
    Malta eriği diğer ismi yedigün değil mi? Ben de çok severim kokusunu, bana ananemin evini hatırlatır.. Ama yemeyi hiç beceremem o kocaman kocaman çekirdekler :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapalım yapalım, kartlaşma işine bayılırım (hariçten gazel atmaya geldim :) Malta eriğinin diğer ismi Yenidünya Cerenişkom ama Antalya halkı muşmula demekte ısrarcı...

      Sil
    2. C.ciğim, kartlaşalım derseniz katılmaya çalışırım, ama geçen seneki postaların ulaşamadığı tecrübe beni epeyce yıldırdı doğrusu. :(
      Malta eriği yeni dünya, Leylakcığım yazmış. Ben çok severim, eğlenceli bir meyve olduğunu düşünüyorum. :)

      Sil
    3. Leylakcığım,
      Ceren'e de yazdım, o posta ulaştı mı ulaşmadı mı stresi yıldırdı beni, doğrusu. Bakalım bu sene ne olur?

      Sil

Hoşgeldiniz!